خبرگزاری کار ایران

مدیر میراث فرهنگی کردستان خبر داد:

برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در سنندج

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۹۱۹

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در سنندج خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید محسن علوی با بیان این مطلب گفت: کنگره های استانی تاریخ معماری و شهرسازی ایران از سوی ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از شهریور تا بهمن ماه سال جاری طی یک دوره ۵ ماهه برگزار می شود.

علوی اظهار داشت: چهارمین دوره برگزاری این کنگره پس از یک دهه تعویق در سال جاری با نگاهی متفاوت برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با بیان اینکه برای اولین بار برای برگزاری این کنگره تصمیم گرفته شد تصریح کرد: تمام استان های کشور به صورت ادواری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خودشان را برگزار کنندتا این رویکرد در استان ها به جریانی تبدیل شود که به ارتقاءحفاظت از میراث فرهنگی به صورت مداوم و پایدار کمک کند.

وی اظهار داشت: بر همین اساس این اداره کل پس از برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات متعدد اقدامات اولیه را برای برگزاری این کنگره صورت داده است.

علوی با تاکید بر اینکه دستگاه های متولی امر معماری و شهرسازی حضور فعالی در این کنگره داشته باشند ابراز داشت: سه دوره کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران که در سال های گذشته برگزار شد فتح بابی برای شناخت موضوع تاریخ معماری و شهرسازی ایران بود.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: امیدواریم با برگزاری این رویداد ارزشمند در استان ها شاهد توجه بیشتر سازمان های دیگر به میراث فرهنگی باشیم و بتوانیم آشنایی بهتر و بیشتر استان‌ها با ظرفیت ها، قابلیت‌های‌تاریخی و فرهنگی نهفته در شهرها و دیگر سکونتگاه‌های زیستی مانند روستاهای‌شان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز