خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی کردستان:

افزایش قدرت اجرایی سمن‌ها امری ضروری است

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۷۵۰

مدیرکل امور اجتماعی کردستان گفت: افزایش قدرت اجرایی سمن ها در راستای تحقق اهداف بلند مدت ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمال ارشدی امروز در کارگاه آموزشی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد که در سنندج برگزار شد، با بیان اینکه وضعیت فعلی سمن ها در استان مطلوب است، افزود: حدود 457 سمن در استان فعال است و 35 سمن نیز در حال اخذ مجوز اند.

وی اضافه کرد: از مجموع این سمن ها استانداری با 95 NGO, فرمانداری 81، بهزیستی102، ورزش15، علوم پزشکی2، تبلیغات اسلامی 87، اداره ارشاد 71 و فرمانده انتظامی نیز 5 سمن را به خود اختصاص داده اند.

ارشدی با بیان اینکه در گذشته بیشتر پرونده ها به صورت کاغذی و سنتی انجام می شد اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته سیستمی را طراحی نمودیم و کلیه NGO ها با ثبت در سامانه وارد کارگروه شدند.

مدیرکل امور اجتماعی کردستان عنوان کرد: معتقدم سازمان های مردم نهاد به اصل خود بازگردند به عبارتی منابع درآمد برای خود کسب کنند و دولت در این زمینه نقش تسهیل گری را ایفا کند.

وی با تاکید بر افزایش قدرت اجرایی سمن ها ابراز داشت: زمان آن فرا رسیده که سمن ها وارد حوزه اجرایی شوند و همت مضاعف در این زمینه حائز اهمیت می باشد.

ارشدی به رشد 278 درصدی تعداد سمن ها در استانداری و فرمانداری از سال 93 تا کنون اشاره کرد و گفت: لازمه رشد در جامعه مدنی بها و ارزش دادن به فعالیت NGO ها است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

مدیر کل امور اجتماعی کردستان اضافه کرد: نگرش همه باید اجتماع محور، تقویت و گسترش سازمان های مردم نهاد باشد چرا که این مهم نقش کلیدی مهمی را در بسیاری از زمینه ها ایفا می نماید.

وی گفت: با همکاری و مساعدت سازمان خیریه و در اختیار قرار دادن اختیارات به این سازمان توانستیم گام های شایانی را در جهت تحقق اهداف بلند مدت برداریم.

ارشدی به توانمند سازی زنان اشاره و عنوان کرد: سال گذشته 17 طرح توانمند سازی زنان بی سرپرست و بد سرپرست در زمینه آسیب های اجتماعی در شهرستان های سنندج، سقز، قروه، دهگلان و مریوان اجرا شد.

مدیرکل امور اجتماعی کردستان بر اهمیت همکاری و همدلی سازمان های مردم نهاد و سازمان خیرین تاکید کرد و گفت: با مشارکت این سازمان‌ها می توان مجتمع اشتغالزایی را ایجاد نماییم و در راستای تحقق این مهم سمن ها باید در جذب خیرین معتمد کوشا باشند چرا که منجر به چرخش قدرت در میان NGO ها می گردد و این لازمه ی شایسته سالاری و انسان مداری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز