خبرگزاری کار ایران

مولاوردی با اشاره به تفکیک جنسیتی در شهرداری‌؛

چرا در این ۹ سال به فکر غیرت دینی نبوده اید؟

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۷۲۹

راضی کردن هر دو سو بسیار سخت است که شاید از ویژگی‌های اعتدال‌گرایی باشد. ما جنگجو نیستیم، آهسته و پیوسته عمل کنیم تا تمامی مطالبات را به موازات هم پیش ببریم و سعی می‌کنیم با گرفتن مواضع سریع در برابر هر اتفاقی موجب موجب تنش نشویم زیرا این کار راه را برای معاونت سد خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به انتقاد برخی خبرنگاران در مورد محافظه کار بودن این نهاد گفت: نه محافظه کاریم و نه جنگجو بلکه سعی می‌کنیم آهسته و پیوسته قدم برداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهین‌دخت مولاوردی در همایش تجلیل از خبرنگاران که صبح امروز در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، به مشکلات زنان خبرنگار اشاره کرد و گفت: وجود سقف شیشه‌ای برای دستیابی زنان خبرنگار به پست‌های تصمیم‌ساز و کلیدی در رسانه‌ها و تقبیح روحیه جسور خبرنگاران زن از جمله مهمترین مشکلات زنان خبرنگار است.

وی ادامه داد: خبرنگاران می‌توانند با نقشی که در شفاف سازی آسیب‌های اجتماعی دارند در جهت تحقق اهداف نظام و سند چشم انداز ۲۰ ساله در راستای جامعه‌ای بدون فقر، تبعیض و فساد تاثیر زیادی داشته باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه این نشست در پاسخ به سوالات و انتقادات خبرنگاران در واکنش به این مساله که سفرهای خارجی معاونت امور زنان و شرکت او در مجامع بین‌المللی بیش از منافع زنان در راستای سیاست‌های کلی دولت است؛ گفت: سفرهای صورت گرفته، برنامه‌های «روتین» معاونت بوده و اضافه بر آن، برنامه‌ای گذاشته نشده است.

وی ادامه داد: اما به هر حال معاونت امور زنان و خانواده نیز در راستای سیاست‌های کلی از جمله بحث‌های اقتصادی عمل می‌کند؛ بنابراین بخشی از برنامه‌های ما در راستای توانمندسازی اقتصادی زنان است.

مولاوردی در پاسخ به این اظهارنظر که معاونت امور زنان محافظه‌کارانه عمل می‌کند، گفت: من این مساله را قبول ندارم البته باید در نظر گرفت که ما از هر دو جهت زیر ذره‌بین هستیم، زمانی که بحثورود زنان به استادیوم مطرح شد، برخی دوستان اصول‌گرای ما انتقاد کردند مگر این مساله چند درصد از دغدغه زنان ما را تشکیل می‌دهد. از طرفی زمانی که برای غزه برنامه تجمع گذاشتیم برخی از فعالیت حقوق زنان گفتند که کاش معاونت امور زنان برای مشکلات حقوقی زنان نیز مجوز تجمع می‌گرفت.

وی ادامه داد: راضی کردن هر دو سو بسیار سخت است که شاید از ویژگی‌های اعتدال‌گرایی باشد. ما جنگجو نیستیم، آهسته و پیوسته عمل کنیم تا تمامی مطالبات را به موازات هم پیش ببریم و سعی می‌کنیم با گرفتن مواضع سریع در برابر هر اتفاقی موجب تنش نشویم زیرا این کار راه را برای معاونت سد خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور افزود: برای ورود زنان به استادیوم‌ها نیز کارگروهی با مشارکت وزارت ورزش و جوانان و حراست این وزارتخانه تشکیل داده‌ایم تا این مساله را پیگیری کنند در مورد بخشنامه تفکیک جنسیتی در شهرداری‌ها نیز از طریق لابی‌های صورت گرفته برخی از اعضای شورا موضع‌گیری کردند و به هر حال شهرداری جزء مجموعه دولت نیست و لغو کردن بخشنامه‌ها نیز ار وظایف معاونت امور نیست.

مولاوردی گفت: بسیاری از تریبون‌ها و نهاد‌ها مانند نماز جمعه نیز در حمایت از شهرداری موضع گرفتند. البته برای حل این موضوع نیاز به پاسخگویی‌های شفاف است که چرا در این ۹ سال آقای قالیباف به فکر غیرت دینی نیفتاده است.

مولاوردی با اشاره به مصوبه ۱۱ بندی صیانت از حقوق شهروندی در شورای اجتماعی که در آن به مساله تفکیک جنسیتی در محل کار اشاره شده گفت: با فراکسیون زنان جلسه‌ای داشتیم و آنها ضمن انتقاد از عملیاتی نشدن این مصوبه پیشنهاد دادند که در صورت نیاز به اصلاح می‌توانند از طریق مجلس این مصوبه را تصحیح کنند.

وی در پایان از رونمایی پورتال جامع زنان در سالگرد استقرار دولت و جلسه سازمان‌های مردم نهاد با رئیس جمهور در چهارشنبه هفته جاری خبر داد و افزود: در تالارهای گفت‌و‌گوی این پورتال تلاش می‌شود تا از نظرات جامعه مدنی و سازمان‌های مردم نهاد ‌‌نهایت استفاده صورت بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز