خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان:

یک هزار و ۳۴۲ پروژه ملی و استانی نیمه تمام در کردستان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۸۶

متوسط پیشرفت فیزیکی۴۰ پروژه شاخص ملی و استانی، حدود ۱۰ تا ۷۰ درصد است. / در سال جاری ۲۴۰ میلیارد تومان درآمد برای استان تصویب شده که تاکنون ۵۷ درصد درآمد مصوب آن در سال جاری محقق شده است.

ایلنا: معاون برنامه ریزی استاندار کردستان گفت: یک هزار و ۳۴۲پروژه ملی و استانی نیمه تمام در سطح استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، ارسلان ازهاری امروز پنجشنبه در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سنندج اظهار داشت: از مجموع پروژه‌های نیمه تمام به ۶۳۱ پروژه، ۲۱۷ میلیارد تومان اعتبارات اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: همچنین به ۹۶ پروژه جدید در استان نیز ۱۵ میلیارد تومان اعتبارت اختصاص داده شده است.

ازهاری ادامه داد: در ۹ ماهه امسال به طور متوسط ۲۵.۸ درصد اعتبارات عمرانی استان تخصیص پیدا کرده که بخش عمده‌ای از آن در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته است.

وی، متوسط پیشرفت فیزیکی۴۰ پروژه شاخص ملی و استانی را حدود ۱۰ تا ۷۰ درصد ذکر کرد و گفت: مهم‌ترین پروژه‌های ملی و استانی در دست اجرا شامل ۴۰ مورد است که از این تعداد ۹ پروژه ملی و نیز ۳۱پروژه استانی است.

معاون برنامه ریزی استاندار کردستان همچنین متوسط پیشرفت فیزیکی۲۷ پروژه شاخص استانی را با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان حدود ۱۵ تا ۹۸ درصد بیان کرد.

وی به میزان درآمد مصوب استان در سال ۹۲ اشاره کرد و افزود: در سال جاری ۲۴۰ میلیارد تومان درآمد برای استان تصویب شده که تاکنون ۵۷ درصد درآمد مصوب آن در سال جاری محقق شده به طوری که درآمد امسال استان نسبت به سال ۹۱ بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

ازهاری در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه سهم اعتبارات استان در لایحه بودجه ۹۳ بسیار کم است، به میزان درآمد پیش‌بینی شده برای استان در سال ۹۳ اشاره داشت و گفت: در سال آینده ۳۰۳ میلیارد تومان درآمد برای استان مصوب شده که ۲۵.۹ درصد نسبت به مصوب سال ۹۲ رشد دارد که متاسفانه امکان تحقق این میزان در استان سخت است.

معاون برنامه ریزی استاندار کردستان یادآور شد: بر این اساس، از کل بودجه اعتبارات ملی ۴۲.۳ درصد سهم، ملی استانی شده ۵.۹ درصد واستانی ۱۴.۶ درصد است.

وی بیان داشت: اعتبارات هزینه‌ای در سال‌جاری ۱۲۱ میلیارد تومان بود که در بودجه سال ۹۳ به ۱۴۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

ازهاری افزود: همچنین سهم اعتبارات تملک سرمایه‌ای استان نیز در سال‌جاری ۲۲۷ میلیارد تومان بود که در بودجه سال آینده ۱۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری نمایندگان استان بتوانیم در جذب اعتبارات سال اقدامات مثبتی صورت پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز