خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور کردستان خبر داد:

تخطی از سرعت مطمئنه مهم‌ترین عامل وقوع تصادفات جاده‌ای در کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۲۷

۵۲ درصد تصادفات در جاده های اصلی و ۴۸ درصد در جاده های فرعی و روستاها به وقوع پیوسته است.

ایلنا: رئیس پلیس راهور استان کردستان تخطی از سرعت مطمئنه را از مهم‌ترین عامل موثر در وقوع تصادفات جاده‌ای استان ذکر کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، سرهنگ رمضان نادری امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار داشت: از اول سال جاری تاکنون با افزایش ۲۵ درصدی برخورد با تخلفات رانندگی، شاهد رشد ۱۷ درصدی کشته‌ها در جاده‌های استان بوده‌ایم.
وی از رشد سه درصدی تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: ۵۲ درصد تصادفات در جاده‌های اصلی و ۴۸ درصد در جاده‌های فرعی و روستا‌ها به وقوع پیوسته است.
نادری با بیان اینکه عدم توجه به جلو ناشی از تخطی سرعت مطمئنه، مهم‌ترین عامل در وقوع تصادفات برون شهری کردستان است، افزود: با توجه به کوهستانی بودن جاده‌ها و همچنین دو طرفه بودن آن‌ها، تغییر مسیر ناگهانی، عدم توجه به جلو و انحراف به چپ از دیگر عوامل موثر در وقوع تصادفات جاده‌ای استان است.

توقیف ۸هزار و۴۱۳ خودرو و موتورسیکلت در استان
رئیس پلیس راه کردستان در ادامه سخنانش از توقیف ۸هزار و۴۱۳ خودرو و موتورسیکلت در استان خبر داد و گفت: توقیف چهار هزار و ۳۵۱ خودرو با دو تخلف همزمان و توقیف چهار هزار و ۶۲دستگاه موتورسیکلت با حرکات مخاطره آمیز در سال جاری از دیگر اقدامات پلیس راه استان بوده است.
سرهنگ نادری همچنین به ضبط ۱۸۳جلد گواهینامه رانندگان متخلف نیز اشاره کرد و یادآور شد: از این تعداد ۴۴ مورد تست مواد مخدر آن‌ها مثبت بوده، ۲۱ جلد تست الکل آن‌ها مثبت بوده و ۱۱۸ مورد نیز نمره منفی آن‌ها از حد مجاز گذشته است.
وی در پایان سخنانش با بیان اینکه طرح زمستانی از ۲۰ آذر در کردستان آغاز و تا ۲۰ اسفند ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی‌های هوا‌شناسی میزان بارش برف و باران در سطح استان افزایش داشته و به همین منظور کنترل تجهیزات زمستانی خودرو‌ها به صورت ویژه انجام می‌ گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز