خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راه استان در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

کردستان دارای کمترین سهم آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۵۸

جاده‌های استان متأسفانه از نظر کیفی استاندارهای لازم را ندارند و رانندگان باید با رعایت قوانین و مقررات رانندگی، حافظ جان و مالشان باشند.

ایلنا: رئیس پلیس راهور استان کردستان اظهار داشت: استان کردستان کمترین سهم را از آزادراه‌ها و بزرگراه‌های کشور داراست.
رمضان نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در سنندج، وضعیت جاده‌های کردستان نسبت به استان‌های دیگر را غیر استاندارد عنوان کرد و گفت: در بحثایمن سازی و اصلاح نقاط حادثه خیز تا حدودی فعالیت‌های مناسبی در سطح جاده‌های استان صورت گرفته است اما باز هم با ایده آل‌ها و استانداردهای تعریف شده کشوری فاصله بسیاری دارد.
وی با انتقاد از اینکه بحثتوسعه راه‌ها به کندی پیش می‌رود، افزود: متأسفانه علیرغم افزایش جمعیت استان، هنوز بسیاری از جاده‌ها دو طرفه است و کاری اساسی در زمینه دوبانده کردن جاده‌ها صورت نگرفته است.
نادری تصریح کرد: جاده‌های استان متأسفانه از نظر کیفی استاندارهای لازم را ندارند و رانندگان باید با رعایت قوانین و مقررات رانندگی، حافظ جان و مالشان باشند.
وی ادامه داد: متأسفانه طی سالیان اخیر تصادفات زیادی را در استان شاهد بودیم ولی خوشبختانه با همکاری‌های به عمل آمده از سوی پلیس راه استان و رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مردم این آمار کاهش یافت.
کاهش ۱۱ درصدی متوفیان حوادثجاده‌ای در کردستان
سرهنگ نادری در ادامه سخنانش ابراز داشت: بنابرگزارشات به دست آمده، امسال شاهد کاهش۱۱ درصدی متوفیان حوادثجاده‌ای در استان بوده‌ایم که این رقم در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۱۱ نفر کاهش را نشان می‌دهد.
رئیس پلیس راهور استان با اشاره به کوهستانی بودن جاده‌های کردستان و همچنین دو طرفه بودن آن‌ها، عدم توجه به جلو، تغییر مسیر ناگهانی، انحراف به چپ و تجاوز از سرعت مطمئنه را از عوامل موثر در وقوع تصادفات جاده‌ای در استان ذکر کرد.
نادری با بیان اینکه عدم توجه به جلو ناشی از تخطی سرعت مطمئنه، عامل ۳۱.۸ درصد از تصادفات برون شهری در کردستان است، ادامه داد: متأسفانه رانندگانی که از استان‌های دیگر وارد جاده‌های این استان می‌شوند به دلیل عدم آگاهی از وضعیت جاده‌های کوهستانی با‌‌ همان سرعتی که جاده‌های مسطح حرکت می‌کنند رانندگی کرده که در مواردی دچار حادثه می‌شود.
محور سنندج - همدان حادثه خیز‌ترین نقطه در استان است
وی در ادامه بیشترین نقطه حادثه خیز استان را مربوط به محور سنندج - همدان دانست و گفت: محورهای سنندج - کامیاران، سقز - دیواندره، سنندج - دیواندره و سنندج - مریوان به ترتیب حادثه خیز‌ترین نقاط استان در ۷ ماه گذشته سال جاری بعد از این محور بوده است.
سرهنگ نادری افزود: محورهای سنندج - همدان و سنندج - مریوان دارای بیشترین ترافیک در سطح استان به دلیل وجود معادن و نیز مسیر ارتباطی مرز رسمی باشماق است که روزانه حداقل ۸۰۰ دستگاه خودرو کشنده در آن تردد می‌کنند.
وی یادآور شد: در استان کردستان متأسفانه حتی یک کیلومتر آزادراه وجود ندارد و این در حالی است که هم اکنون تنها ۱۴۵ کیلومتر بزرگراه در این استان احداثشده است.
رئیس پلیس راهور استان کردستان خاطرنشان کرد: در طول شش سال گذشته کردستان به یکی از استان‌هایی تبدیل شده که تلفات جاده‌ای آن همواره بیش از برنامه ریزی‌های صورت گرفته در برنامه پنجم توسعه کاهش داشته است.
وی در پایان یادآور شد: بر این اساس وضعیت تصادفات در سطح استان رو به بهبود است که اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه و همچنین همکاری و همراهی مردم، مسئولان و اصحاب رسانه با عوامل نیروی انتظامی و پلیس راه بسیار موثر بوده است و امید می‌رود این مهم در آینده روند رو به رشدی داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز