خبرگزاری کار ایران

رییس‌ پلیس‌راه کشور؛

بارش‌های اخیر سه محور مواصلاتی کشور را مسدود کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۲۵

در ۲۴ ساعت گذشته واژگونی سه فقره اتوبوس در جاده‌های کشور گزارش شده است / رئیس پلیس‌راه کشور با اشاره به ادامه بارندگی‌ها در مناطق کوهستانی و سردسیر و کاهش برودت هوا نسبت به یخ‌زدگی سطح جاده‌ها هشدار داد.

ایلنا: رییس‌ پلیس‌راه نیروی انتظامی از بسته شدن سه محور کرج - چالوس، همدان - کرمانشاه و کرمانشاه - سنندج به دلیل بارش سنگین برف و باران طی سه روز گذشته خبر داد.

«سردار محمدرضا مهماندار» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به حضور تمامی روسای پلیس راه استان‌ها در نقاط کوهستانی و مسیرهای برفگیر به همراه عوامل اجرایی و همچنین نیروهای راهداری و امدادی امروز صبح هر سه محور مسدود باز شد.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته واژگونی سه فقره اتوبوس در جاده‌های کشور گزارش شده است، افزود: این سوانح در محورهای زنجان - تبریز، ایرانشهر - چابهار و همدان - تهران رخ داده است.

وی با اشاره به ادامه بارندگی‌ها در مناطق کوهستانی و سردسیر و کاهش برودت هوا نسبت به یخ‌زدگی سطح جاده‌ها هشدار داد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ضریب ایمنی در جاده‌ لغزنده کاهش می‌یابد و به تبع آن وقوع حادثه بیشتر می‌شود، خواستار شد: افراد از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت ضرورت، رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه و نکات ایمنی از بروز تصادف در شرایط جوی نامناسب جلوگیری کنند.

مهماندار بیشترین رویداد سانحه رانندگی را در میان اتوبوس‌های مسافربری عنوان کرد و افزود: بر اساس آمار‌ها بیشترین تصادف در جاده‌ها مربوط به این دسته از خودور‌ها به دلیل ارتفاع بلند آنهاست.

رییس‌ پلیس‌راه نیروی انتظامی توصیه کرد: به همراه داشتن زنجیر چرخ، مواد خوراکی و لباس گرم و همچنین تجهیز خودرو به میزان سوخت مناسب برای بهره‌مندی از قابلیت گرمایشی داخل خودرو در مواقع بسته شدن راه‌ها از جمله نکاتی است که باید از سوی رانندگان مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: قبل از سفر افراد نسبت به بررسی موارد ایمنی همچون سیستم گرمایشی و ترمز و تنظیم باد لاستیک خودرو دقت و حتما قبل از حرکت، بستن زنجیر چرخ را تمرین کنند زیرا بستن آن در سرما برای اولین بار کار دشواری است. همچنین رانندگان در صورت بستن زنجیر چرخ در محورهای عبوری در محل‌های امن مانند پارکینگ‌ها اقدام به این کار کنند.

مهماندار با بیان اینکه در صورت بسته شدن محوری رانندگان نسبت به عبور از آن محور اصرار نکنند، خاطرنشان کرد: اگر امکان تردد از جاده‌ای وجود داشته باشد حتما مسیر باز خواهد بود زیرا جاده‌ها متعلق به مردم است بنابراین از مسافران درخواست می‌شود همکاری لازم را با نیروهای انتظامی و راهداری داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز