خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری کردستان:

موزه قرآن روستای نگل در هفته گردشگری افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۷۷

به مناسبت هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی برنامه‌های متنوعی همزمان با سراسر کشور در سطح استان کردستان برگزار خواهد شد.

ایلنا: مدیر کل میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از افتتاح موزه قرآن روستای نگل از توابع شهرستان سنندج در هفته گردشگری خبر داد.

فرهاد میمنت آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در سنندج اظهار داشت: به مناسبت هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی برنامه‌های متنوعی همزمان با سراسر کشور در سطح استان کردستان برگزار خواهد شد.
وی افزود: این برنامه در اولین روز هفته گردشگری با شعار گردشگری و آب حافظت از آینده مشترک و ارائه گزارشی از فعالیت‌های گردشگری در خطبه‌های نماز جمعه در مرکز استان و شهرستان‌ها و رایگان بودن موزه‌ها و اماکن تاریخی آغاز خواهد شد.
میمنت آبادی گفت: در روز دوم که شعار ان گردشگری پایدار آموزش و رسانه می‌باشد شاهد افتتاح موزه قرآن روستای نگل، بهره برداری از فاز کمپ گردشگری بانه، افتتاح خانه تشکل‌های گردشگری، بهره برداری از موسسه آموزشی دارالفنون، افتتاح مرکز اطلاع رسانی بین‌المللی گردشگری در مرزباشماق مریوان و بهره برداری از فاز اول خانه‌های استیجاری روستای هدف گردشگری پالنگان، دیدار با فرمانداران شهرستان‌ها و ارائه عملکرد در شهرستان‌های تابعه توسط مسئولین ادارات را در هفته گردشگری خواهیم داشت.
وی ادامه داد: در روز سوم هفته گردشگری که شعار گردشگری، اشتغال حماسه اقتصادی نام گذاری شده برنامه‌هایی شامل برگزاری سمینار آموزش هتلداری نوین توسط جامعه هتلداران استان در هتل شادی سنندج برگزار خواهد شد و ویژه برنامه گرامیداشت هفته گردشگری با حضور کارکنان این اداره کل و استاندار کردستان و اعضای کارگروه گردشگری برگزار می‌شود همچنین در این روز دیدار با استاندار کردستان و ارائه عملکرد و رونمایی از مطالعات حوزه گردشگری انجام خواهد شد و از برترین‌های حوزه گردشگری و سرمایه گذاری نیز طی مراسمی تقدیر و تشکر خواهد شد.
مدیر کل میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در ادامه سخنانش ارائه عملکرد حوزه گردشگری در صداو سیمای مرکز کردستان و اجرای موسیقی سنتی و رقص محلی و دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه سنندج را از برنامه‌های دیگر هفته گردشگری در این روز نام برد.
وی افزود: در روز چهارم که شعار آن گردشگری خانواده و معنویت نام گذاری شده برنامه‌هایی همچون برگزاری مسابقه کوهنوردی با همکاری میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های سقز و تشکل‌های گردشگری و اداره ورزش و جوانان و اهدای جوائز، برگزاری تورهای یک روزه با همکاری دفا‌تر خدمات مسافرتی و شهرداری سنندج و جامعه هتلداران برای مسافرین و دانشجویان جدیدالورود به مقصد خانه کرد، موزه تاریخی سنندج و موزه حیات وحش آبیدرسنندج، برگزاری مسابقه نقاشی در شهرستان‌های دهگلان با موضوع جاذبه‌های گردشگری استان، حضور کار‌شناسان حوزه آموزش و موسسه آموزشی افق در مدارس و سخنرانی در خصوص اهمیت گردشگری، برگزاری مسابقه طناب کشی بانوان در دهگلان و برگزاری برنامه کوه پیمایی خانواده به قله نقاره کوب بیجار در دستور کار اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هفته گردشگری است.
میمنت آبادی یادآور شد: در پنجمین روز از هفته گردشگری که شعار آن گردشگری، تدبیر و امیدو صلح و امنیت پایدار است اداره کل میراثفرهنگی اقدام به ارسال بسته‌های تبلیغاتی گردشگری معرفی استان کردستان به دفا‌تر سفارتخانه‌های کشور‌های بازار مقصد گردشگری می‌کند وکلاس‌های آموزشی را نیز برای مدارس ابتدایی برگزار خواهد نمود.
وی افزود: در ششمین روز از هفته گردشگری که شعار آن گردشگری، جوامع محلی و صیانت از منابع است برنامه‌هایی دیگری همچون برگزاری مسابقه دوچرخه سواری در حاشیه زریوار مریوان، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دهیاران روستاهای هدف گردشگری اورامان و سروآباد، برگزاری سمینار آشنایی با منابع آبی استان و شیوه صیانت از آن‌ها با همکاری امور آب استان و اجرای برنامه‌های نمایشی اسب سواری در سراب قروه برگزار خواهند شد.
وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: آخرین روز از هفته گردشگری که با شعار گردشگری، هنرهای سنتی و میراثمعنوی نام گذاری شده، در شهرستان بانه نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره اقوام برگزار خواهد شد و بازارچه صنایع دستی حمام عبدالخالق سنندج نیز افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز