خبرگزاری کار ایران

سرگردانی دو و نیم ساله کارگران بیکار شده‌ی نیوار مخزن برای کار

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۳۴۱

با گذشت بیش از دو و نیم سال از بیکاری حدود ۳۰ کارگر کارخانه «نیوار مخزن» واقع در شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران، هنوز این کارگران معطل یافتن راهی برای تامین معاش خانواده‌های خود هستند.

 شماری از کارگران کارخانه «نیوار مخزن» واقع در شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: در کارخانه نیوار مخزن حدود ۳۰ کارگر مشغول کار بودند تا اینکه این کارخانه به دلیل اختلاف دو سهامدار، کارخانه به مرور از شهرک صنعتی شمس‌آباد به منطقه‌ای در کرج منتقل شد و به تدریج کارگرانی که دیگر در نیوار مخزن کاری برای انجام دادن نداشتند، به مرور شغل خود را از دست دادند و بیکار شدند.

کارگران این کارخانه با بیان اینکه از آن زمان تاکنون برای یافتن شغل جایگزین سرگردان هستیم، افزودند: در زمان اخراج؛ هر کدام از ما کارگران سوابق کاری نزدیک به ۲۸ سال داشتیم و بعد از آن ماه‌ها تلاش کردیم که شغل جدیدی بیابیم اما به هر کارگاهی مراجعه می‌کنیم بدون توجه به مهارت و تجربه‌هایمان به دلیل افزایش سن؛ استخدام‌مان نمی‌کنند.

به گفته آنها؛ اگرچه در آن زمان هر کدام از کارگران بیکارشده بر اساس سوابق بیمه‌ای حدود ۱۵ تا ۱۸ ماه از مقرری بیمه بیکاری استفاده کردند اما بعد از پایان یافتن مقرری بیمه بیکاری و در شرایط اقتصادی کنونی مرتبا برای تامین هزینه‌های زندگی بدنبال کار بودیم که هنوز موفق نشده‌ایم و از آینده شغلی خود نگران هستیم.

بنا بر ادعای یکی از کارگران سابق نیوار مخزن، بیکاری کارگران قدیمی کارخانه در حالی ادامه داشت که بعد از گذشت چندین ماه از انتقال کارخانه به کرج، سهامدار بعدی  با دعوت از چند همکار سابق کارخانه مجددا فعالیت  صنعتی دیگری را در محل کارخانه نیوار مخزن آغاز کرده است.

این کارگر سابق نیوار مخزن درباره مطالبات معوقه همکاران بیکار شده خود گفت: بعد از قطع رابطه استخدامی هریک از کارگران با کارفرما، همگی مطالبات خود را بصورت قانونی دریافت کرده‌اند.

طبق ادعای وی، آنچه باعث نگرانی این کارگران شده؛ این است که چرا بعد از گذشت دو و نیم سال امکان پیدا کردن شغل جدید برایشان فراهم نیست و این موضوع آنان را در وضعیت بد اقتصادی و مالی قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز