خبرگزاری کار ایران

۱۲ میلیون شغل تمام وقت در اروپا از بین رفت/ برنامه ۱۰۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای مقابله با بیکاری ناشی از کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۳۱۷

برای کاهش بیکاری بحران، اتحادیه اروپا طرحی به نام SURE را تنظیم کرده است که مخفف پشتیبانی برای کاهش خطرات بیکاری در مواقع اضطراری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سورو نیوز، بیماری همه‌گیر کرونا تأثیر زیادی در بازار کار اروپا دارد. سازمان بین‌المللی‌ کار از دست رفتن ۱۲ میلیون شغل تمام وقت در اروپا در سال ۲۰۲۰ را پیش‌بینی کرده است.

بخش‌هایی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند، شامل خدمات اسکان و غذا، تولید، خرده‌فروشی و اداره می‌شوند.

برای کاهش این بحران، اتحادیه اروپا طرحی به نام SURE را تنظیم کرده است که مخفف پشتیبانی برای کاهش خطرات بیکاری در مواقع اضطراری است. این بخشی از بسته ۵۴۰ میلیارد یورویی برای حمایت از شرکت‌ها و کارگران اروپایی است.

حداکثر ۱۰۰ میلیارد یورو برای طرح SURE وجود دارد که با تضمین ۲۵ میلیارد یورویی از سوی اعضای اتحادیه اروپا تامین می‌شود. براساس این طرح ایالت‌ها می‌توانند برای کمک به مشاغل عادی یا افراد خود اشتغال که درآمد خود را از دست داده‌اند، از این پول استفاده کنند. این کمک به صورت وام با شرایط سهل‌تر ارائه می‌شود.

ایتالیا هزینه‌های محرک coronavirus را تا ۷۵۰ میلیارد یورو افزایش داده است - تقریبا نیمی از تولید ناخالص داخلی آن و تقریبا نیمی از کارگران ایتالیایی در حال از دست دادن درآمد هستند. از زمان آغاز بحران کرونا ویروس، دولت ایتالیا هشت میلیارد یورو به حدود هفت میلیون کارگر و چهار میلیون نفر دیگر که خود اشتغالی هستند، اختصاص داده است. با این‌حال گفته می‌شود ارقام تعلق گرفته به کارگران بسیار کم و ناکافی بوده است. 

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که تولید ناخالص داخلی در ایتالیا در سال جاری ۹.۱ درصد کاهش یابد. بدون کمک مناسب، کارگرانی که بیشتر از این بحران متضرر شده‌اند در معرض خطر مشکلات بزرگی هستند.

لوکاس ویسنتینی، رئیس اتحادیه اتحادیه‌های کارگری اتحادیه اروپا هشدار می‌دهد که این رکود اقتصادی به اقتصاد و شغل‌های اروپا آسیب جدی خواهد رساند - مگر اینکه اتحادیه اروپا مقررات واقعاً سخاوتمندانه‌ای را تصریح کند: "ما فکر می‌کنیم که بودجه برنامه‌ها باید حداقل دو برابر پول برای بودجه اروپا باشد، نه تنها ۱درصد  از تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا GDP بلکه ۲ درصد. بنابراین ما به یک تریلیون یورو اضافی نیز نیاز داریم."

نیکلاس شمیت موافق است که با پیش‌بینی ۱۲ میلیون شغل تمام وقت در اروپا، تا جای ممکن باید حفظ شغل افراد بیشتر در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز