خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد ؛

تنها یک روز در فروردین ماه فوت ناشی از کرونا ثبت نشد/ نگرانی از امکان ایجاد پیک دوم بیماری در کاشان

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۰۳۸

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تنها در روز 25 فروردین هیچ مورد فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا ثبت نشد.

به گزارش ایلنا از اصفهان،  محمد حاجی جعفری ادامه داد: از ابتدای شروع ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان،بیست وپنجم فروردین سال جاری تنها روزی بود که در شهرهای کاشان و آران و بیدگل هیچ مورد فوتی ثبت نشد و این مهم پس از فراز و نشیب های فراوانی به دست آمد که نشانه خوب وامیدوار کننده‌ای است.

این پزشک با بیان اینکه شهر کاشان در نمایش همدلی و همسویی در مقابله با ویروس کرونا الگوی کشوری است افزود: برگزاری جلسات مکرر و طولانی برای اتخاذ تصمیمات متفاوت برای پیشگیری از انتقال بیماری،بسیج تمامی امکانات موجود بیمارستان از جمله تخلیه کامل بیمارستان های شهید بهشتی کاشان وسیدالشهدا آران وبیدگل، فراخوان وجذب برخی از نیروهای مراکز درمانی خصوصی و کادر پزشکی داوطلب از جمله اقدامات انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اختصاص ۹۱ میلیارد ریال اعتبارات وزارت بهداشت  که صرف خرید وتجهیز امکاناتی نظیر سی تی اسکن، بنتی لاتور، مانیتور و سایر نیازمندی‌های در‌مانی و تشخیصی شد تصریح کرد: علاوه بر این توانستیم با وجود کمبود های موجود در کشور،اقلام حفاظتی مانند ۹۰ هزار ماسک، ۵۰۰ هزار ماسک جراحی، ۱۰۰ گان حفاظت فردی و۱۰ هزار لیتر مواد شوینده را تهیه کنیم.

وی با اشاره به نگرانی نسبت به قطع نشدن کامل ویروس کرونا در منطقه و بستری شدن روزانه ۲۰ تا ۳۰ نفر مریض با مشکلات حاد تنفسی در مراکز درمانی کاشان عنوان کرد: حدود ۲۰۰ نفر از کادر درمان مثل رئیس دانشگاه، معاونین، پزشکان و پرستاران به کرونا مبتلا شدند که برای مدیریت و مهار این وضعیت همچنان نیازمند کمک های کشوری هستیم.

حاجی جعفری ادامه داد: نیاز بیماران غیر کرونا به محیط‌های درمانی و نگرانی از امکان ایجاد پیک دوم بیماری در کاشان، تصمیم گیری درباره باز گرداندن مراکز درمانی بهشتی و سید الشهدا به حالت اولیه با وسواس وحساسیت پیگیری می شود. از سوی دیگر در حال حاضر تغییرات وضعیت بیماران به شکل روزانه کنترل می‌شود و تلاش می شود با رعایت پروتکل های بهداشتی ورعایت فاصله گذاری اجتماعی مطب‌ها وکلینیک ها نیز بازگشایی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز