خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز سه‌شنبه ایلنا می‌خوانید؛

تا ۲۴ دی فرصت دارید برای دریافت حمایت معیشتی درخواست بدهید/ اَبرِ بدهکاری در آسمانِ تامین اجتماعی باریدن گرفت/خطِ فقر ۵ میلیون، سقفِ معافیت مالیاتی ۳ میلیون!/پایانی برای قرارداد‌های سفید امضا/دهک‌های متمول دست‌بردارِ خدماتِ رایگانِ بیمه سلامت نیست

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۶۴۸

درحالیکه قرار است امشب دومین بسته حمایت معیشتی به حساب سرپرستان خانوار‌ها ریخته شود، اخباری در این زمینه در سرویس کارگری ایلنا منتشر شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، اعلام زمان جدید برای ثبت اعتراض جاماندگان حمایت‌های معیشتی مهم‌ترین خبری بود که امروز در سرویس کارگری ایلنا منتشر شد. در این روز گزارش‌هایی درباره تامین اجتماعی، معافیت مالیاتی و برچیده شدن بساط قرارداد‌های سفید امضا نیز انتشار یافت. گفت‌و‌گویی با طاهر موهبتی و مطالبی درباره کارگران شهرداری مریوان، فروش قند فسا و انتقاد از افزایش ۱۵ درصدی حقوق از دیگر مطالب مهم این روز بود.

 تا ۲۴ دی فرصت دارید درخواست خود را برای دریافت حمایت معیشتی ثبت کنید

 زمان ثبت درخواست دریافت حمایت معیشتی برای افرادی که در فهرست یارانه‌بگیران نقدی (۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان) نیستند و درخواست خود را در مهلت مقرر در کد دستوری #۶۳۶۹* ثبت کرده‌اند، آغاز شد.

 اَبرِ بدهکاری در آسمانِ تامین اجتماعی باریدن گرفت

 سازمان تامین اجتماعی برای فروش ۴۳ دستگاه آپارتمان، ۴ باب مغازه، ۱۷ قطعه زمین، ۲ باب انبار، ۲ باب ساختمان و ۱ کارخانه خود آماده شده است؛ چراکه بزرگترین بدهکارش یعنی دولت همچنان به پرداخت بدهی کلانش بی‌اعتناست.

 خطِ فقر ۵ میلیون، سقفِ معافیت مالیاتی ۳ میلیون!

هیچ شکی نیست که دولت باید درآمدزایی کند اما چرا می‌خواهد از کسانی مالیات بگیرد که خودشان نیازمند حمایتِ دولت‌اند؟ چرا سراغ کسانی نمی‌رود که «باید» سهم بیت‌المال را بپردازند؛ کسانی که آن‌چنان فربه شده‌اند که به هر جایشان سوزن بزنی، حتی دردشان هم نمی‌گیرد!

 پایانی برای قرارداد‌های سفید امضا

آیا بالاخره بساط قرارداد‌های سفید امضا برچیده می‌شود؟ جواب این سوال بستگی به جدیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایش اطلاعات سامانه جامع روابط کار دارد.

 دهک‌های متمول دست‌بردارِ خدماتِ رایگانِ بیمه سلامت نیستند

طاهر موهبتی (مدیر عامل سازمان بیمه سلامت) گفت: آیین‌نامه بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع، سازمان بیمه سلامت را مکلف کرده است که سرانه درمان افرادی که وسعشان می‌رسد، را قطع کند. از این به بعد ثروتمندان نمی‌توانند سر سفره محرومان بنشینند.

 کارگران شهرداری مریوان: فقط یک ماه پایه حقوق دادند

یک ماه از معوقات مزدی کارگران شهرداری مریوان پرداخت شد؛ کارگران می‌گویند مشخص نیست چه زمانی قرار است باقی مطالبات واریز شود.

 فروش قند فسا برای پرداخت بدهی کارگران و کشاورزان کلید خورد

کارگران قند فسا از تعطیلی تولید و تلاش برای فروش کارخانه‌ای خبر می‌دهند که مدتهاست زیان‌ده شده و بدهی انباشته دارد.

 انتقاد کارگران ساوه‌ به افزایش ۱۵ درصدی حقوق‌ در سال آینده

نمایندگان کارگران ساوه در نامه‌ای خطاب به دفتر ریاست جمهوری، خواستار بهبود اوضاع معیشتی و افزایش عادلانه‌ی حقوق و دستمزد شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز