خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی کار آتش‌نشانی تهران مطرح کرد:

کارگران زحمتکشِ آتش‌نشانی قربانیِ مرارت و تبعیض/ مسئولان به کارگران و کارمندانِ آتش‌نشانی به یک چشم نگاه کنند

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۶۸۲

نادر مرادی از تبعیض در پرداخت مزایا میان کارگران و کارمندانِ آتش‌نشانی انتقاد کرد.

نادر مرادی (عضو شورای اسلامی کار سازمان آتش‌نشانی تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با تبعیض در پرداخت مزایا در آتش‌نشانی تهران گفت: نه تنها مزایای حین خدمت، بلکه پاداش پایان خدمت کارگران و کارمندان نیز بسیار متفاوت است.

مرادی با بیان این که این تبعیض در پرداختها در حالی تداوم دارد که ماهیت شغلی هر دو گروه یکسان است؛ افزود: پاداشی که کارمندانِ عملیاتی در آتش‌نشانی می‌گیرند، بیش از دو برابر مبلغی است که به کارگران عملیاتی پرداخت می‌شود.

این عضو شورای اسلامی کار ادامه داد: برای رفع تبعیض، پیگیری‌های بسیاری انجام داده‌ایم؛ از نامه‌نگاری و رایزنی گرفته تا برگزاری جلسات با مسئولان نیروی انسانی؛ اما تا کنون هیچ نتیجه‌ی عملی حاصل نشده‌است.

وی تاکید کرد: رعایت عدالت و برابری اقتضا می‌کند که ساختار مدیریتیِ شهرداری تهران و علی‌الخصوص مدیرانِ آتش‌نشانی، به کارگران و کارمندان به یک چشم نگاه کنند و این تبعیض که سالهای متمادی ادامه داشته، از میان برداشته شود.

مرادی تصریح کرد: منابع انسانی شهرداری تهران در دوران مدیریت قبلی نگاه مثبتی به رفع تبعیض در آتش‌نشانی داشت که امیدواریم این نگاه مثبت در مدیریت جدید هم تداوم داشته باشد و بتواند مثمرثمر شود.

وی با یادآوری خاطره تلخ پلاسکو و شهادت آتش‌نشانانِ زحمتکشِ تهرانی گفت: با وجود مرارت‌های شغلی، دستِ کارگران زحمتکش شهرداری از حق و حقوقِ قانونی کوتاه است؛ مسئولان همواره می‌گویند برای ارتقاء مزایای مزدی کارگران، بودجه‌ای در کار نیست؛ حتی تبدیل وضعیت کارگرانِ قرارداد موقتِ آتش‌نشانی انجام نشده؛ گویی مسئولان، آتش‌نشانانِ کارگر را جزء پرسنل نمی‌دانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز