خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران معدن طزره ادامه یافت/ وعده پرداخت دستمزد تیرماه از جانب کارفرما

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۸۵۰

اعتراض صنفی کارگران معدن ذغال سنگ «طزره» که در رابطه با پرداخت نشدن ۲ ماه مزد معوقه آغاز شده بود، امروز وارد دومین روز خود شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه اعتراض صنفی که روز گذشته توسط گروهی از کارگران معدن طزره (از واحدهای زیر مجموعه معدن البرز شرقی واقع در استان سمنان) برپا شده بود، کارگران معترض امروز نیز اعتراض صنفی خود را دنبال کردند.

کارگران ناراضی که جمعیت آنها دست‌کم ۷۰۰ نفر است؛ امروز در محوطه محل کار خود جمع شدند.

از قرار معلوم به دنبال برپایی این اعتراض صنفی، نماینده کارفرما در جمع کارگران معترض حاضر و وعده داده است که تا فردا (سه‌شنبه، بیست و هشتم شهریور) بخشی از طلب آنها را پرداخت خواهد کرد.

در مقابل کارگران با یادآوری وعده‌های عمل نشده‌ای که پیش از این توسط کارفرما به آنها داده شده بود، می‌گویند: می‌ترسیم این وضعیت بازهم تکرار شود.

کارگران معترض همچنین از تاخیر در تامین لباس‌های کارگران این واحد معدنی خبر دادند، و بیان کردند: در حالی که باید هر شش ماه یکبار به کارگران معدنچی لباس وکفش جدید داده شود اما در عمل این اقدام از یکسال قبل انجام نمی‌شود.

دستمزد تیر ماه کارگران معدن طزره امروز پرداخت می‌شود

«منصور شریف» مدیرعامل شرکت ذغال سنگ البرز شرقی ضمن تایید معوقات مزدی کارگران این واحد معدنی از پرداخت دستمزد تیر ماه کارگران تا پایان امروز خبر داد.

او با بیان اینکه این واحد معدنی از فروردین سال ۹۳ به ذوب‌آهن اصفهان واگذار شده است، افزود: تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران معدن ذغال سنگ البرز شرقی ناشی از مشکلات اقتصادی و مالی ذوب آهن بود.

به گفته وی؛ پیش از این مطالبات معوقه کارگران معدن طزره به حدود ۵ ماه می‌رسید که امروز این مطالبات با حمایت شرکت ذوب آهن اصفهان به حداقل دو ماه کاهش یافته. 

وی اظهار امیدواری کرد؛ با برنامه‌هایی در دست عمل؛ این مطالبات به‌روز شود.

او با بیان اینکه من حدودا سه ماه است که مسئولیت معدن ذغال سنگ طزره را بر عهده گرفته‌ام، افزود: تمام تلاش خود را برای به‌روز کردن مطالبات معوقه کارگران انجام می‌دهیم. اما تاخیر دو ماه در پرداخت دستمزد کارگران این واحد از مدتها قبل تبدیل به یک عرف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز