خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

باید به دنبال توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بود/آموزش حقوق شهروندی از آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۱۹۱

عضو شورای شهر تهران معتقد است؛ با افزایش اطلاعات خانم‌ها از حقوق شهروندی می‌توان از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

ناهید خداکرمی (عضو شورای شهر تهران) به خبرنگار ایلنا می‌گوید: حمایت‌های اجتماعی از زنان سرپرست خانواده بخشی از وظایف شهرداری محسوب می‌شود اما روند این وظیفه‌ مناسب نیست و باید به دنبال توانمندسازی خانم‌هایی باشیم که سرپرست خانواده خود محسوب می‌شوند.

او ادامه می‌دهد: باید از پتانسیل‌های موجود در مکان‌هایی مانند سرای محله برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار استفاده کنیم و از الگوهای کشورهایی که در این حوزه نتایج خوبی کسب کرده‌اند، استفاده کنیم.

وی در این مورد اضافه می‌کند: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار باید یکی از دغدغه‌های سازمان شهرداری تهران باشد که درآینده این موضوع باید در دستور فعالیت‌های این سازمان قرار بگیرد.

این عضو شورای شهر تهران در همین مورد خاطرنشان می‌کند: باید فضایی به وجود بیاید تا خانم‌های خانه‌دار بتوانند بدون داشتن دغدغه‌ها و آسیب‌های اجتماعی به فراگیری مهارت‌هایی بپردازند که راهی را برای کسب درآمد بیاموزند و بخشی از مخارج خانواده را از این راه تامین کنند.

خداکرمی تاکید می‌کند: یکی دیگر از توانمندسازی خانم‌های سرپرست خانوار آشنا کردن آنها با حقوق شهروندی است و اینکه چگونه می‌توانند با اتکا بر قانون از حق خود در مقابل نابرابری‌ها دفاع کنند.

او معتقد است؛ اگر زنان سرپرست خانوار با حقوق‌شهروندی خود آشنایی داشته باشند؛ می‌توان از بسیاری رفتارهایی که موجب رخ دادن آسیب‌های اجتماعی می‌شوند، پیشگیری کرد.

وی در مورد دیگر راه‌های ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار ادامه می‌دهد: یکی از ضعف‌هایی که شهرداری تهران در رابطه با اشتغال خانم‌ها دارد؛ عدم ارتباط با نخبه‌های دانشگاهی است زیرا آنها می‌توانند پژوهش‌های خود را برای برطرف کردن مشکلات این حوزه در اختیار شهرداری و شورای شهر تهران بگذارند.

عضو شورای شهر تهران در پایان می‌گوید: فعالان حوزه کار به‌خصوص حوزه اشتغال زنان سرپرست خانوار دو ماه به اعضای شورای شهر فرصت دهند تا با شناخت بهتر موانعی که سد راه قرار دارند؛ به وضعیت کنونی بهبود بخشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز