خبرگزاری کار ایران

به شهردار حق بدهیم، اما….

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۶۸۳

با انتصاب معاونان شهردار تهران از سوی دکتر نجفی موجی از انتقادات درفضای مجازی و رسانه‌ها به ایشان وجود آمده است.

ناهید خدا کرمی- عضو شورای شهر تهران در جهان اقتصاد نوشت: با انتصاب معاونان شهردار تهران از سوی دکتر نجفی موجی از انتقادات در فضای مجازی و رسانه‌ها به ایشان وجود آمده است.

هر چند بخشی از این اعتراضات حق و بجاست، اما باید به شهردار تهران حق داد که با توجه به مشکلات پیچیده و تو در توی شهری در کلان شهر تهران از بدنه با تجربه شهرداری تهران در مدیریت‌های ارشد استفاده‌ کند تا بتواند از تجربات آنها استفاده و گره‌ای از مشکلات فزاینده شهرتهران باز کند.

از سوی دیگر اختیار قانونی شهردار تهران انتصاب مدیرانی است که با آنها بتواند برنامه‌های خود را به ثمر بنشاند. و اعضای شورای شهر قصد ندارند مدیر یا دیگاه خاص مدیریتی را به شهردار تحمیل کند.

دیدگاه نویسنده این قلم به عنوان یکی از اعضای شورای شهر این است که باید از مدیران جوانتر و زنان درحوزه‌های ارشد مدیرتی استفاده کرد، اما اینکه بخواهیم در مورد انتصابات آقای نجفی از قبل تحمیلی به او شود چندان جایز نیست.

شرایط تهران عادی نیست مدیریت شهر تهران با چالش‌های بزرگی روبرو است و احتمالا شهردار تهران برای اینکه بتواند این چالشها را پشت سر بگذار ترجیه داده که تیم با تجربه وآشنا به مسائل شهری را درکنار خود داشته باشد.

این تصمیم کاملا منطقی است چون دوران آزمون و طا گذشته است. هرچند به برخی از انتصابات ایشان نقدهایی وجود دارد و شاید پسندیده بود از قبل با اعضای شورای شهر وکمسیون‌های مربوطه به هرمعاونت مشورت‌های صورت می گرفت.

اما در هر صورت دکتر نجفی در انتها شخصا باید پاسخگوی عملکرد خود باشند. در هر صورت باید نگاه خود را از مدیریت بی چون و چرای نسل اول انقلاب متحول کرد. درحال حاضر ذهن‌های خلاق جوانی وجود دارند که مشتاق به فعالیت برای رفع مشکلات شهران هستد و چه زیباست اگر در سطح مدیران کل از جوانان خلاق و با انگیزی استفاده شود. و درکنار آنها از مدیران با تجزبه برای هدایت مدیران جوان در سطح مشاوران استفاده کنیم و به عبارت بهتر به جوانان اجازاه اجرای خلاقیتشان را بدهیم حتی این امکان وجود دارد که برای مدیران شهرداری فراخوان از میام اعضای شهرداری وجوانان صورت گیردتا افرادی که دارای ابتکار درحوزه شهری هستند را به کار بگیریم،

اما درکنار این افراد برای عبور از چالشهای شهری از باتجربه ترها به عنوان اساتید جوانان استفاده کنیم. هنوز فرصت بروز استعدادها به نسل‌های دوم وسوم انقلاب در حوزه مدیرت شهری داده نشده است و این بیم وجود دارد که استعداد جوانان درنظرگرفته نشود و به نظر می‌رسد از ظرفیت جوانان و زنان در مدیرایت شهری کوتاهی شده و باید از این ظرفیت به نفع مردم ایران استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز