خبرگزاری کار ایران

نشست رسیدگی به اختلافات روابط کار در مناطق ویژه اقتصادی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۶۴۰

نشست هم‌اندیشی و دستیابی به شیوه واحد در نحوه رسیدگی به دعاوی و اختلافات کارگری و کارفرمایی در مناطق ویژه اقتصادی کشور در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست هم اندیشی و دستیابی به شیوه واحد در نحوه رسیدگی به دعاوی و اختلافات کارگری و کارفرمایی در مناطق ویژه اقتصادی کشور در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تهران برگزار شد.

در این نشست که با هماهنگی مدیریت امور حقوقی، مدیریت مناطق ویژه اقتصادی و معاونت فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی و با حضور مسئول هماهنگی امور مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مدیران و سرپرستان کار و خدمات اشتغال نیروی انسانی مناطق ویژه اقتصادی فعال کشوربرگزار شد، ضوابط و مقررات کار، بیمه و تامین اجتماعی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست، مسئول هماهنگی امور مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آشنایی کارفرمایان و کارگران شاغل در مناطق با مقررات جایگزین قانون کار در این مناطق را ضروری دانست.

فرهاد شیخی در ادامه بر ایجاد وحدت رویه در اجرای قوانین و مقررات مذکور بویژه در بحث رسیدگی به دعاوی در این مناطق و اجرایی شدن آن و همچنین تبیین جایگاه مشخص برای سرپرستان واحدهای کار مناطق منصوب وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی در سازمان‌های مناطق کشور تاکید کرد.

شیخی، اصلاح و بازنگری مقررات کار در مناطق ویژه اقتصادی کشور بصورتی که این قوانین امکان اجرایی شدن داشته باشند را ضروری دانست.

نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان افزود: مبنای کار کارفرمایان و کارگران در مناطق باید بر مبنای قرارداد کتبی شفاف در راستای اجرای مقررات ۵۱ ماده‌ای جایگزین قانون کار انجام شود.

ایجاد تعامل و وحدت رویه در مناطق ویژه اقتصادی

جعفر آهنگران، مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز، هدف از برگزاری این نشست را ایجاد تعامل بیشتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مناطق ویژه اقتصادی و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور دانست و گفت: ایجاد تعامل و وحدت رویه در مناطق ویژه اقتصادی، هم اندیشی و ارائه راهکارهای اجرایی در این مناطق را به همراه دارد.

در پایان این نشست هر یک از نمایندگان مناطق ویژه اقتصادی مسائل و مشکلات مناطق خود را مطرح و به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر شد که این جلسات به صورت مستمر و منظم برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز