خبرگزاری کار ایران

نشست رسیدگی به اختلافات روابط کار در مناطق ویژه اقتصادی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۱۳۴

نشست هم اندیشی و دستیابی به شیوه واحد در نحوه رسیدگی به دعاوی و اختلافات کارگری و کارفرمایی در مناطق ویژه اقتصادی کشور در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که با هماهنگی مدیریت امورحقوقی، مدیریت مناطق ویژه اقتصادی و معاونت فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی و با حضور مدیران و سرپرستان کار و خدمات اشتغال نیروی انسانی مناطق ویژه اقتصادی برگزار شد، ضوابط و مقررات کار، بیمه و تامین اجتماعی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست گفت: هدف دولت تدبیر و امید عزم در اصلاح امور کار و اشتغال در کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی زم به استفاده از نیروی کار با تجربه و شناسایی مناطق ویژه اقتصادی موفق در زمینه روابط کاری اشاره کرد و افزود: با استفاده از نیروی کار با تجربه و شناسایی مناطق ویژه که در زمینه روابط کاری عملکرد موفقی دارند می‌توانیم الگوهای موفق این مناطق را به سایر مناطق ویژه کشور تعمیم دهیم.

حجت الاسلام زم به لزوم بازنگری و اصلاح قوانین کار و اشتغال در مناطق ویژه کشور اشاره کرد و گفت: باید کمیسیون سه یا چهار روزه به منظور بررسی مسایل و مشکلات مناطق ویژه و اولویت بندی آن‌ها برگزار کنیم و نسبت به آن‌ها مقرارات را بازنگری و اصلاح نماییم.

جعفر آهنگران، مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز، هدف از برگزاری این نشست را ایجاد تعامل بیشتر وزارت کار و رفاه اجتماعی، مناطق ویژه اقتصادی و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور دانست و گفت: ایجاد تعامل و وحدت رویه در مناطق ویژه اقتصادی، هم اندیشی و ارائه راهکارهای اجرایی در این مناطق را به همراه دارد.

در ادامه این نشست، نماینده وزیر کار و رفاه اجتماعی در شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، آشنایی کارفرمایان و کارگران شاغل در مناطق ویژه اقتصادی با قوانین کار و خدمات اجتماعی در این مناطق را ضروری دانست.

فرهاد شیخی در ادامه بر ایجاد وحدت رویه در اجرای قوانین و مقررات روابط کاری در مناطق ویژه و اجرایی شدن آن و همچنین تبیین جایگاه مشخص برای نمایندگان کار و امور اجتماعی در سازمان‌های مناطق ویژه کشور تاکید کرد.

شیخی، اصلاح و بازنگری قوانین کار در مناطق ویژه اقتصادی کشور در صورتی که این قوانین امکان اجرایی شدن داشته باشد را ضروری دانست.

نماینده وزیر کار و رفاه اجتماعی در شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان افزود: مبنای کار کارفرمایان و کارگران در مناطق ویژه اقتصادی باید در راستای اجرای مقررات ۵۱ ماده‌ای کتاب قوانین و مقررات و به صورت قرار دادهای کتبی یا‌‌ همان قراردادهای ارادی انجام شود.

در ادامه این نشست، دبیر شورای راهبردی اشتغال و تأمین اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز گفت: افزایش دانش اجتماعی کارفرمایان و کارگران فعال در مناطق ویژه در خصوص موضوعات روابط کاری و مقررات قانون کار در این مناطق می‌تواند راه را برای دستیابی به اهداف این مناطق که‌‌ همان توسعه اقتصادی مناطق است هموار نماید.

مرادخان مرادپور افزود: هدف ما، تامین هدف قانون گذار و تسهیل سرمایه گذاری به منظور تولید و اشتغال در مناطق ویژه اقتصادی است، نه موضوعات شخصی.

مرادپور به تبیین جایگاه وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی در قوانین و مقررات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اشاره کرد و ایجاد پایگاه روابط کار در مناطق ویژه کشور را مهم دانست.

در پایان این نشست هر یک از نمایندگان مناطق ویژه اقتصادی مسائل و مشکلات مناطق خود را مطرح و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

همچنین مقرر شد این جلسات به صورت مستمر و منظم برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز