خبرگزاری کار ایران

یک مقام صنفی کارگران شهر تهران مطرح کرد:

جای خالی امنیت برای «کسب‌وکار» در خیابان‌های پایتخت

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۸۷۹

به‌دنبال کشته شدن یک کارگر تفکیک زباله درتهران، نائب رئیس اتحادیه کارگران شهرداری تهران خواستار تامین امنیت کسب و کار برای تمامی کارگرانی شد که به هرعنوان در محدوده خیابان‌های پایتخت مشغول کارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پی انتشار خبر کشته شدن یک از کارگران  زباله و پسماند در محدوده خیابان ۱۳ آبان ، «سید رحیم میرعبدالـله» نائب رئیس اتحادیه کارگران شهرداری تهران خواستار تامین امنیت کسب و کار برای تمامی کارگرانی شد که در محدوده خیابان‌های پایتخت مشغول کارند.

پیش از این اعلام شده بود که بامداد روز گذشته (دوشنبه/۱۹ تیرماه) یک کارگر ۲۷ ساله تفکیک زباله شهرداری تهران در محدوده خیابان ۱۳ آبان بر اثر "ضربات قمه" جان خود را از دست داده است.

میرعبدالـله بابیان اینکه در خصوص این حادثه هنوز تحقیقات رسمی در جریان است و در نتیجه هیچ کس علت حمله به این کارگر را نمی‌داند؛ افزود: واقعیت این است که بار دیگر با مرگ یک کارگر در حریم شهری، خانواده‌ای قربانی خشونت‌های خیابانی شدند. 

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران افزود: چنین برخوردهایی به اندازه رفتارهای خشونت آمیزی که تاکنون از سوی عوامل منسوب به شهرداری در مواجهه با کارگران دست‌فروش و دوره گرد ثبت و گزارش شده، منزجر کننده و محکوم است.

میرعبدالـله با تاکید بر اهمیت تامین امنیت کارگرانی که به هر عنوان در خیابان‌ها مشغول کارند، تصریح کرد: از مقام‌های قضایی و انتظامی می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کنند و امنیت را برای فعالیت کارگرانی که به هر عنوان در شبانه‌روز به سطح خیابان‌های تهران می‌آیند تامین کنند.

این فعال کارگری افزود: برخورداری از فضای امن برای انجام کسب‌وکار قانونی حق عمومی همه شهروندان است، از این بابت میان کارگر شهرداری با دوره‌گردان، دست فروشان، کسبه و سایرین هیچ تفاوتی وجود ندارد و برای همین از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری انتظار داریم تا زمینه دست یابی به چنین حق بدیهی را برای شهروندان تهرانی فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز