خبرگزاری کار ایران

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور مطرح کرد:

ضرورت حضور نماینده کارگران در هیات حقیقت‌یاب حادثه معدن زمستان یورت

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۳۸۳

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور خواستار حضور نماینده‌ای از تشکل‌های صنفی کارگری در هیات حقیقت یاب حادثه معدن زمستان یورت شد.

«حسین حبیبی» بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: عدم حضور نماینده تشکل کارگری شوراهای اسلامی کار در هیات حقیقت یاب حادثه معدن زمستان یورت شبهه ناک است و اساسا تا زمانی که نمایندگان کارگران در این هیات حضور نداشته باشند نمی توان به نتیجه آن اطمینان کرد.

دبیر کانون هماهنگی های شوراهای اسلامی کار استان تهران، افزود: این در حالی است که نمایندگان کانون عالی شوراهای اسلامی کار در شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار حضور دارند و به خوبی الزمات و مصوبات این شورا را می‌شناسند از این رو عدم دعوت از این افراد هیچ کمکی به شفافیت گزارش نهایی این هیات نمی کند.

وی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان شورای اسلامی کار استان گلستان از نزدیک در جریان مشکلات کارگران معدن زمستان یورت آزادشهر بوده‌‌اند، تصریح کرد: جای تعجب دارد که حتی از اعضای کانون شوراهای استان گلستان در این خصوص مشورت گرفته نشده مگر نه اینکه این کارگران بوده‌اند که از این حادثه متضرر شده‌اند.

این فعال صنفی کارگری با انتقاد از اینکه در صحبت‌های اولیه بعد از حادثه، علت انفجار معدن زمستان یورت به گردن کارگران آن انداخته شده است، تصریح کرد: وقتی یک معدن متعلق به بخش خصوصی با آن همه تجهیزات قادر نیست از نشت گاز به درون تونل‌های معدن پیشگیری کند  چگونه می توان از چند کارگر ساده توقع داشت که متوجه انتشار گاز های بدون بو شوند.

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی کارگران نظیر معدنچیان شاغل در معدن زمستان یورت عدم برخورداری از تشکل آزاد صنفی است، تصریح کرد: با این وجود امییدواریم وعده‌های که پس از این حادثه به کارگران داده شد محقق شود چرا که این شایسته نیست که کارگران این معدن مشکلات بیمه ای و معوقات مزدی پرداخت نشده  داشته باشند.

دبیر کانون هماهنگی های شوراهای اسلامی کار استان تهران با انتقاد از پوشش خبری حادثه معدن زمستان یورت در بخش‌های خبری صدا و سیما، افزود: همواره از یک سازمان رسانه‌ای این انتظار می‌رود که تمامی وقایع را بر اساس ارزش‌های خبری آن  به صورت منصفانه پوشش دهد اما در حادثه معدن یورت بر خلاف پلاسکو، صدا و سیما کاملا منفعلانه عمل کرده است که این به هیچ پذیرفتنی نیست.

این فعال صنفی کارگری در پایان افزود: یکی از پرسش‌هایی که می‌توان در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد این است که استراتژی کاندیداها در پیش بینی و مقابله با حوادث این چینی چیست، اما در عین تعجب تاکنون هیچ پرسشی در این زمینه مطرح نشده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز