خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز تیم وزارت کار تاکید شد:

تاکید بر ارائه هرچه سریعتر خدمات اجتماعی به کارگران معدن زمستان یورت

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۹۵۲

به دنبال خاتمه جلسه‌ای که صبح امروز در ارتباط با رسیدگی به حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت برگزار شده بود، اعضای تیم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دقایقی قبل راهی تهران شدند در این جلسه بر ارائه هرچه سریعتر خدمات اجتماعی به کارگران حادثه دیده و خانواده‌های آنها تاکید شد.

منابع خبری ایلنا در استان گلستان یادآور شند: در جلسه مذکور که از حوالی ظهر امروز آغاز و تا دقایقی قبل با حضور تیم اعزامی مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داشت، بار دیگر بر تسریع در روند برقراری حمایت‌های اجتماعی مورد نیاز کارگران حادثه دیده معدن زغال سنگ زمستان یورت تاکید شد.

در عین حال گفته می‌شود که تا این لحظه پیکر بی‌جان ۲۲ معدنچی  محبوس توسط تیم‌های امداد و نجات خارج شده است و عملیات برای برای یافتن محل دیگر کارگران محبوس ادامه دارد.

همچنین منابع ایلنا از ادامه برگزاری مراسم خاکسپاری شمار دیگری از کارگران متوفی در شهرستان‌های محل اقامتشان خبر می‌دهند.   

اسماعیل نجار (رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور)، حسن هفده‌تن(مشاور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی)، محمد اصابتی (مدیرکل بازرسی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی)، مظفری (رئیس مرکز تحقیقات ایمنی و بهداشت کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی) عبدالرحمان تاج الدین (معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی) از جمله اعضایی بودند که در تیم اعزامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور داشتند.

برپایه این اظهارات در این جلسه با دیگر تاکید شد که فارغ از نوع رابطه استخدامی و شرایط بیمه‌ای مستمری خانواده‌های کارگران فوت شده هرچه سریعتر به صورت کامل برقرار شود.

در عین حال در جلسه یاد شده بر دسترسی رایگان مجروحان این حادثه به تمامی خدمات درمانی مورد نیاز و تامین تمامی هزینه های مربوطه از سوی سازمان تامین اجتماعی تاکید شد.

همچنین در جلسه مذکور بر ضرورت برقراری مقرری بیمه تمامی کارگرانی که در نتیجه توقف موقت معدن زمستان یورت محل درآمد خود را از دست می‌دهند تاکید شد.

از طرف دیگر گفته می‌شود که کمیته‌ ویژه‌ای که قرار بود در خصوص علت یابی حادثه معدن زمستان یورت تشکیل بشود امروز اولین جلسه خود را تشکیل داده است و در عین حال برای صبح فردا (شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه) نیز جلسه‌ای که قرار است در دفتر وزیر صنعت برای رسیدگی به وضعیت ایمنی معادن استان گلستان برگزار شود، به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز