خبرگزاری کار ایران

همزمان با سفر رئیس جمهور توسط جمعی از کارگران مطرح شد؛

دولت به تبعیض شغلی در عسلویه خاتمه دهد

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۸۵۹

همزمان با حضور ریاست جمهوری در عسلویه، جمعی از کارگران پیمانکاری این منطقه خواستار اقدام جدی هیئت دولت برای رفع شرایط تبعیض آمیز شغلی خود شدند.

به گزارش ایلنا، جمعی از کارگران پیمانکاری عسلویه همزمان با حضور ریاست جمهوری در این منطقه ویژه اقتصادی خواستار اقدام جدی دولت برای رفع شرایط نامناسب شغلی خود شدند.

این کارگران این منطقه بالابودن ساعات کاری روزانه و فشار حجم کار را یکی از اصلی‌ترین مشکلات صنفی منطقه عسلویه دانسته و می‌گویند: اینجا برای هر کارگر حداقل روز کاری معادل 12 ساعت است و چنین وضعیتی تقریبا در تمامی روزهای هر ماه کاری در حال تکرار است.

به گفته این گروه از کارگران عسلویه، در حالی که  در بیرون از این منطقه اقتصادی، هرکارگر موظف به انجام حداقل هشت ساعت در روز با احتساب مزایای اضافه کاری است: در منطقه ویژه عسلویه برای کارگرانی که بیشترشان به کارهای سخت و طاقت فرسا مشغولند چنین شرایطی وجود ندارد و در عمل کمتر شخصی وجود دارد که بتواند از مزایای مرخصی و تعطیلی استفاده کند.

از سوی دیگر آنها مدعی هستند: با این وضعیت، مزد دریافتی غالب کارگران منطقه عسلویه مبلغی نزدیک به دریافتی معمولی است که در کارگاه‌های معمولی بابت انجام کار مشابه پرداخت می‌شود.

آنها می‌گویند: صرف‌نظر از همه این حرف‌ها از نظر قانونی به کارگران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی  که در شرایط شغلی به مراتب سخت تر و طاقت فرسا تر هستند، مزایای مزدی مانند سنوات و عیدی تعلق نمی‌گیرد و علاوه بر این تاخیر در پرداخت معوقات مزدی یک از سوی پیمانکاران به یک اتفاق جاری و معمولی تبدیل شده است.

این گروه از افراد شاغل در منطقه ویژه عسلویه افزودند: تازه این وضعیت جدا از شرایط متفاوت شغلی و مزدی کارگرانی است که از طریق پیمانکاران مختلف و متعدد در پروژه‌های واحد یا مشابه مشغول کارند.

آنها در عین حال خواستار توجه بیشتر دولت به شرایط تعیین کننده امکانات رفاهی، اقامتی، خورد و خوراک ، رفت و آمدی و ایمنی و بهداشتی کارگاه‌ها و کمپ‌های اقامتی کارگران عسلویه شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز