خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

کارگران شهروندان درجه دوم نیستند/ نمایندگان مجلس پاسخگوی تبعیض باشند

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۵۴۱

یک فعال صنفی کارگری می گوید مصوبه امروز (شنبه/7 اسفند) مجلس در خصوص معافیت مالیاتی کارگران تا سقف حقوقی یک و نیم میلیون تومانی نشان دهنده آن است که کارگران شهروندان درجه دو محسوب می‌شوند.

«ناصر چمنی» فعال صنفی کارگری در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: مصوبه تبعیض آمیز مجلس شورای اسلامی در خصوص    متفاوت بودن معافیت مالیاتی کارگران و کارمندان به خوبی نشان دهنده آن است که از نظر نمایندگان مجلس، کارگران شهروندان درجه دو کشور محسوب می‌شوند. 

امروز  (شنبه/7 اسفند) مجلس شورای اسلامی مصوبه ای را از نظر گذرداند که بر اساس آن کارمندان تا سقف حقوقی 2 میلیون تومان و کارگران تا سقف حقوقی 1 و نیم میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف هستند.  مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی از نظر کنشگران صنفی کارگری تبعیض آمیز ارزیابی شده است. 

چمنی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در خصوص این مصوبه پاسخگو باشند، گفت: کارگران  همانند کارمندان دولت در انتخابات مجلس شورای اسلامی به نمایندگان  رای داده‌اند اما مشخص نیست بنا بر چه مصلحتی باید با این دستمزد و مزایای ناچیز مزدی بیشتر از کارمندان دولت مالیات بدهند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در هر صورت این مصوبات همانند سایر مصوبات ضد کارگری مجلس شورای اسلامی هیچگاه از اذهان کارگران و خانواده‌های آنان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، پاک نخواهد شد. 

چمنی در ادامه افزود: اکثریت کارگران کشور با قراردادهای سفید امضا و موقت  در شرایط کاری طاقت فرسا مشغول به کار هستند حال آنکه کارمندان دولت  در ادارات پشت میز‌های خود نشسته‌اند و از بیشترین مزایای مزدی و امکانات رفاهی برخوردارند. 

این فعال صنفی کارگری در پایان با بیان اینکه کارگران موتور محرکه اقتصاد مقاومتی هستند، تصریح کرد: مصوباتی از این دست موتور محرکه اقتصاد مقاومتی را از کار می اندازند و کارگران را هر چه بیشتر از شمول نظام حمایت‌های اجتماعی خارج می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز