خبرگزاری کار ایران

دقایقی پیش آغاز شد:

برگزاری نخستین جلسه شورای عالی‌کار در ارتباط با مزد 96

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۳۱۸

در ساعت 15 امروز، اعضای شورای عالی کار در ارتباط با تعیین دستمزدهای سال 96، نخستین جلسه خود را تشکیل دادند.

علی خدایی از اعضای اصلی شورای عالی کار به خبرنگار ایلنا گفت: قرار است برای ساعت 15 امروز (سه‌شنبه/ سوم اسفندماه) نخستین جلسه شورای عالی کار با موضوع بررسی مزد 96 برگزار شد.

وی افزود: از آنجایی که هنوز یک جلسه از مجموع جلسات کارگروه تخصصی مزدی سال  96  باقیمانده است، احتمالا جلسه عصر امروز تنها به بازخوانی کلیات سیاست‌های مزدی اختصاص خواهد یافت.

این مقام صنفی کارگری در عین حال با یادآوری اینکه آخرین‌بار کارگروه تخصصی مزد 96 شب گذشته تشکیل جلسه داده بود، افزود: طبق توافق قبلی در این جلسه آخرین محاسبات در مورد سبد معیشت افراد صورت گرفت قرار است موضوع تعمیم این محاسبات به اعضای یک خانوار متوسط سه و نیم نفره در جلسه هفته بعد این کارگروه صورت خواهد گرفت.

وی بابیان اینکه جلسه هفته آینده به نوعی آخرین جلسه کارگروه ویژه مزد 96 محسوب خواهد شد، گفت: جزئیات مربوط به این سبد بعد از برگزاری جلسه هفته آینده مشخص و اعلام خواهد شد.

خدایی در خصوص وجه تمایز رویکرد جلسات مزدی سال 96 با جلسات مشابه سالهای گذشته گفت: امسال اعضای هرسه گروه کارگری، کارفرمایی و دولتی از ابتدا توافق کردند تا در راستای اجرای کامل ماده 41 قانون کار ابتدا تعریف مشخصی از سبد معیشت کارگران داشته باشند.

وی گفت: به همین منظور در جلسات امسال کارگروه ویژه مزد،این سبد براساس گزارشات موسسه تغذسه وزارت بهداشت و بامحوریت اقلام غذایی استخراج و سپس به سایر اقلام ضروری سبد مصرفی تعمیم داده‌شد و امیدورایم پس برگزاری جلسه هفته آینده این محاسبات نهایی و برای استفاده اعضای شورای عالی کار آماده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز