خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

طرفداران تجمیع بیمه‌ها با کارگران طرف هستند/ وزارت بهداشت از مسیر تکراری شکست خورده عبور نکند

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۴۹۸

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان این که مجلس، دولت یا هیچ نهاد دیگری حق تعرض به حقوق کارگران و اموال آنها را نداردگفت: طرح تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت این هفته به مجلس تقدیم می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا محجوب» دبیر کل خانه کارگر و رئیس فراکسیون کارگری مجلس در تجمع کارگری که صبح امروز به مناسبت 29 آبان سالروز تصویب قانون کار،  صورت گرفت اظهار داشت:  ما اینجا جمع شدیم تا از حقوق مصوب در قانون کار و از اموال کارگران حمایت کنیم. حقوق کارگران در فصول قانون کار به روشنی آورده شده است.

وی گفت: از همه کسانی که قانون کار را به عنوان میثاق کار به تصویب رساندند تشکر می‌کنم. شوراهای اسلامی و انجمن‌های اسلامی در بحث تصویب این قانون تلاش بسیار زیادی داشته‌اند.

محجوب با یادآوری تکلیفی که به موجب ماده 148 قانون کار برای بیمه اجباری کارگران پیش بینی شده است، گفت: براساس این ماده قانونی سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد تا با همکاری کارگران برای آنها پرونده بیمه تشکیل دهد.

دبیر کل خانه کارگر ادامه داد: با وجود این تکلیف قانونی هنوز بسیاری از کارگران تحت پوشش بیمه نیستند و به عنوان مثال هنوز کارگران ساختمانی، دچار مشکل بیمه هستند.

وی بابیان اینکه مشکلاتی که این روزها در خصوص تشکیل پرونده بیمه اجباری کارگران و به ویژه کارگران ساختمانی اتفاق افتاده است، به هیچ وجه قابل دفاع نیست؛ گفت: بصورت مشخص ماموران و کارشناسان سازمان تامین اجتماعی حق ندارند اجرای قانون را کنار گذاشته و براساس ارزیابی ارزش ماشین و منزل کارگران متقاضی برای آنها تشکیل پرونده بدهند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با تاکید براینکه در مورد مشاغل سخت وزیان‌آور ادعا و برداشت ما این است که عین قانون باید اعمال شود اظهار داشت: سطر به سطر  قانون کار باید اجرا شود.

محجوب با تاکید بر حقوق قانونی کارگران و بازنشستگان گفت: سازمان  تامین اجتماعی حقوق ملکی‌ آنهاست و کارگران سهام‌دار سازمان هستند وکسی حق ندارد به عنوان مجلس، دولت و یا هر نهاددیگری به حقوق افراد تجاوز کند. چرا که این حقوق دولتی ما نیست و این حقوق شخصی افراد است.

محجوب همچنین از تحقیق و تفحص مجلس از وزارت بهداشت خبر داد و گفت: من ، آقای مصری و ده نفر دیگر از نمایندگان در مجلس این طرح را امضا کرده‌ایم که این هفته به مجلس تقدیم خواهیم کرد. در این تحقیق و تفحص محورهای متعددی مورد نظر ما است و ما گفته‌ ایم که باید بررسی شود اعتباری که تاکنون به وزارت بهداشت داده شده کجا هزینه شده است.

دبیر کل خانه کارگر در ادامه خاطر نشان کرد: بنابراین ما خواسته‌ایم  نحوه محاسبه، تامین اعتبار و پرداخت حق‌الزحمه پرستاران وپزشکان بخش دولتی را روشن کنیم همچنین گزارش اثر بخشی و کنترل مالی این سیستم و نحوه ومیزان برخورد با پزشکان متخلف باید روشن شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، وزارت بهداشت باید گزارش هزینه کرد ارائه کرده و تکلیف هزینه های این نهاد را روشن کند و بعد به قصد مطالبه اموال خصوصی کارگران موضوع ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی را پیش بکشد.

رئیس فراکسیون کارگر مجلس افزود: من از همه کارگرانی که زحمت کشیدند و آمدند تشکر می‌کنم و در عین حال از کسانی که امروز به نوعی برای آنها مزاحمت ایجاد شده است  عذرخواهی می‌کنم اما همه باید بدانند که کارگران برای دفاع از حقوق خودشان جمع شده‌اند؛ ما امروز به اینجا آمدیم تا بگوییم پای حقوقمان و سطر سطر قانون  کار ایستاده‌ایم و خواستار اجرای دقیق این قانون که البته هنوز بسیاری از بخش‌های آن اجرا نشده هستیم.

محجوب با تاکید براینکه ما به هیچ‌وجه موافق ادغام نیستیم اظهار داشت: کسانی که موافق این طرح هستند بدانند که کارگران طرف حساب آنها هستند و جامعه کارگری مقابل آنها خواهد ایستاد.

دبیر کل خانه کارگر ادامه داد: وزارت بهداشت این مسیر را یکبار در قبل از انقلاب  امتحان کرده و نمی‌دانم که چرا دوباره این راه رفته شکست خورده را تکرار می‌کند. مسئولان این وزارتخانه بهتر است ابتدا  15 بیمارستانی که در مجلس پنجم از کارگران گرفته است، به صاحبان اصلی آن برگرداند

محجوب در خاتمه اظهار داشت: از سازمان تامین اجتماعی می‌خواهم که به گونه‌ای این اموال  را اداره کنند وبه کارگران خدمت دهند که کارگران و بازنشستگان رضایتمند و سربلند باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز