خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار وزارت کار:

روزانه 4/5 کارگر بر اثر حوادث کار جان خود را از دست می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۴۷۱

به گفته معاون روابط کار وزارت کار روزانه 4/5 کارگر بر اثر حوادث کار جان خود را از دست می‌دهند. هفده تن به تفکیک مشخص نکرده است که سهم هر یک از مشاغل کارگری از این میزان چه قدر است اما گفته می‌شود که بیشترین حوادث منجر به فوت در میان کارگران ساختمانی است.

به گزارش ایلنا، «حسن هفده تن» معاون روابط کار وزارت کار در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرده است که روزانه 4/5 کارگر بر اثر حوادث کار جان خود را از دست می‌دهند.

هفده تن در ادامه افزود: وزارت کار از نظر اصول ایمنی کار به صورت مدام کارگاه‌های تولید و صنعتی را مورد بازرسی قرار می‌دهد و نظارت عالیه بر بازرسی کار این کارگاه‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه  استراتژی وزارت کار  در ایمن سازی محیط‌های کار، استفاده از ظرفیت خود کارفرمایان است گفت: در همین راستا نیروی کار تخصصی از بین خود کارفرمایان در واحدهای تولیدی به عنوان افسر ایمنی در کارگاه مستقر می‌شوند.

معاون روابط کار وزارت کار افسران ایمنی مسئول پیش‌بینی مخاطرات حوادث کار دانست و افزود: این افراد در هر کارگاه  هستند که در صورت پیش‌بینی هر گونه خطر ایمنی در کارگاه، بلافاصله موضوع را به مسئولان ذیربط خود اطلاع خواهند داد.

اگرچه در دنباله صحبت‌های این مقام مسئول وزارت کار سهم صنوف و حرفه‌های مختلف از حوادث کار تفکیک نشده است اما  به ادعای کنشگران صنفی کارگری ساختمانی، بیشترین حوادث منجر به فوت ثبت شده در میان کارگران ساختمانی به وقوع می‌پیوندد.

البته در همین مطابق آمارهای منتشر شده از سوی وزارت کار و نیز گزارش‌ مراکز اورژانس کشور تنها در سال 95 بیش از 800 نفر بر اثر حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند که 41 درصد از آنها کارگران ساختمانی بوده‌اند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز