خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس حفاظت فنی مطرح کرد:

70 درصد حوادث سقوط کارگران ساختمانی بر اثر داربست‌های ناایمن

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۸۵۳

یک کارشناس ایمنی و حفاظت کار گفت: بیش از 70 درصد از حوادث سقوط از داربست در ایران بر اثر فقدان راه پله‌ها داربست‌ها و عبور از یک سطح به سطح دیگر که موجب بر هم خوردن تعادل کارگران می‌شود، رخ می‌دهد.

به گزارش ایلنا دو روز پیش یکی از کارگران فاز 2 عسلویه  براثر سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد، در این رابطه رییس کانون انجمن صنفی مسئولین حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار کشور می‌گوید: بیش از 70 درصد از حوادث سقوط از داربست در ایران بر اثر فقدان راه پله‌ها داربست‌ها و عبور از یک سطح به سطح دیگر که موجب بر هم خوردن تعادل کارگران می‌شود، رخ می‌دهد.

«ابوالفضل اشرف‌منصوری» با بیان این‌که حوادث مربوط داربست از گذشته تاکنون ادامه داشته و هنوز فکری به حال ایمنی در داربست‌ها نشده است، ادامه داد: در داربست‌های از نوع قدیمی رفت و آمد کارگران بدون هیچ‌گونه حفاظ و معبر ایمنی همراه است تا آنجا که کارگران مجبور می‌شوند با حرکات آکروباتیک از پایین داربست به بالا حرکت کنند که این حالت با از دست دادن تعادل فرد مخاطراتی زیاد جانی برای کارگران همراه دارد.

به گفته این کارشناس ایمنی، در کشورهای پیشرفته داربست ها دنیا سکو به سکو مونتاژ شده و راه‌پله‌ها، حفاظ ایمنی و راهروهای ایمنی از قبل بر روی آنها تعبیه شده است که تا تکمیل نشوند به سطح بالاتر نمی‌توان رفت.

وی افزود: با نصب راهرو ایمن و مونتاژ پله‌کانی داربست‌ها خطر سقوط به صفر می‌رسد و حتی اگر در مرحله‌ای نیز کارگر هنگام کار دچار مصدومیت شود عملیات امداد و نجات نیز به‌راحتی صورت می‌گیرد.

اشرف منصوری در خاتمه گفت: چنانچه الزام استفاده از داربست های جدید طی بخشنامه‌ای به تمام کارگاه‌های مشمول و غیرمشمول قانون کار ابلاغ شود ما شاهد این حوادث غم انگیز نخواهیم بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز