خبرگزاری کار ایران

نشست کانون بازنشستگان شمیرانات برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۰۰۶۲۸

گردهمایی اعضای کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی شمیرانات بامداد امروز در سالن سینما آستاراتجریش برگزار شد

به گزارش ایلنا، گردهمایی اعضای کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی شمیرانات بامداد امروز در سالن سینما آستارا تجریش برگزار شد. 

در این گرهمایی، رییس کانون بازنشستگان شهرستان شمیرانات خواستار اجرایی شدن قانون الزام تأمین اجتماعی شد. 

«پرویز احمدی پنجکی» با بیان اینکه سرمایه‌های سازمان تأمین اجتماعی یک سرمایه بین‌ نسلی است و ما به‌عنوان نماینده کارگری اجازه هیچ‌گونه دخل و تصرف را در آن نخواهیم داد، گفت: بازنشستگان و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی سهامداران اصلی این سازمان هستند و ما به‌عنوان سهامدار خواستار آنیم تا دارایی صندوق سازمان حفظ شده و برای بازنشستگان هزینه شود. 

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان شمیرانات ادامه داد: با اجرا نشدن قانون الزام و همچنین کمبود مراکز ملکی درمانی تأمین اجتماعی، بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران ناچارند در بسیاری از فوریت‌های پزشکی در صف های طویل المدت بیماستان های زیرمجموعه این سازمان از جمله میلاد معطل شوند. 

احمدی ادامه داد: ما خواستار «بازبینی دوباره ساختار تأمین اجتماعی مبتنی بر اصل سه جانبه گرایی» هستیم  که بر پایه مشارکت سه جانبه کارفرما، کارگر و دولت شکل می گیرد و تجلی آن را می توان در شورای عالی تأمین اجتماعی مشاهده نمود. 

وی افزود: کانون بازنشستگان خواستار آن است تا نمایندگان بازنشستگان بتوانند در هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی عضو داشته باشند، مسئله ای که با شخص وزیر نیز بدان صریحاً اشاره کردند. 

احمدی‌پنجکی با بیان اینکه بیمه تکمیلی به نوعی دست در جیب عایدی کانون بازنشستگان است، ادامه داد: ما مخالف ادغام بخش درمان سازمان در بیمه نظام سلامت هستیم زیرا یک وظیفه حاکمیتی است و از وظایف سازمان تامین اجتماعی به شمار نمی رود. 

وی همچنین گفت: با پرداخت نشدن بدهی دولت به بدنه صندوق تأمین اجتماعی در آینده ای نه چندان دور شاهد بحران های شدید مالی در این سازمان خواهیم بود چرا که تأمین هزینه های کارگران از جمله حقوق بازنشستگی آنان با مشکل مواجه می شود. 

در بخش دیگر گردهمایی کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران شمیرانات معاون فرهنگی و اجتماعی تامین اجتماعی از فراهم آوردن تسهیلات سیاحتی و زیارتی برای بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و اعلام کرد: 26 هزار نفر از این افراد تا پایان سال جاری به سفرهای زیارتی رایگان خواهند رفت. 

«منصور اعتصامی» از طرح «گفتگوی سلامت ماه» خبر داد که با اجرایی شدن این طرح بازنستگان می توانند به طرح مسائل پزشکی روزانه خود از جمله مسائل مربوط به فشار خون، آرتروز، دیابت و... بپردازند. 

وی همچنین از «پرداخت معوقات بازنسشتگان تا پایان ماه جاری» خبر داد و افزود: با افزایش سق وام 2 میلیون تومان مقدمات لازم برای اعزام بازنشستگان این سازمان به عتبات عالیات نیز فراهم آورده ایم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز