خبرگزاری کار ایران

در نطق میان دستور مطرح شد؛

گلایه محجوب از دولت برای عدم صدور مجوز راهپیمایی کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۷۲۵

کارگران سالهاست که می‌خواهند مانند سایر کارگران جهان در این روز به راهپیمایی بپردازند.

نماینده مردم تهران ری و شمیرانات با گلایه از اینکه مسئولان وزارت کشور با مجوز راه‌پیمایی کارگران موافقت نکردند گفت: چرا در اولین سال دولت تدبیر و امید حق برگزاری راهپیمایی را در روز کارگر که بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی حقی طبیعی برای کارگران محسوب می‌شود از آن‌ها دریغ کردید؟

به گزارش خبرنگار ایلنا «علیرضا محجوب» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک حلول ماه رجب طی سخنانی اظهار داشت: برخود لازم می‌دانم که از رهبر عزیز انقلاب به مناسبت فرمایشات ارزنده ایشان در روز دهم اردیبهشت و همچنین سخنان رئیس جمهور و تمامی شرکت کنندگان در مراسم روز کارگر قدردانی کنم.

نماینده مردم تهران ری و شمیرانات با بیان اینکه مراسم هفته کارگر در سال ۹۳ به خوبی آغاز و برگزار شد یادآور شد: با وجود برگزاری مناسب مراسم هفته کارگر یک نقصان اساسی در این خصوص و وجود دارد و آن هم عدم صدور مجوز برای راهپیمایی کارگران بود.

وی با یادآوری این نکته که از سال ۸۷ تا سال ۹۳ هیچ مجوزی برای راهپیمایی کارگران صادر نشده است، گفت: کارگران سالهاست که می‌خواهند مانند سایر کارگران جهان در این روز به راهپیمایی بپردازند.

محجوب با گلایه از مسئولین به ویژه وزارت کشور با طرح سوالی اظهار داشت: چرا در اولین سال دولت تدبیر و امید حق برگزاری راهپیمایی را در روز کارگر که بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی حقی طبیعی برای کارگران محسوب می‌شود از آن‌ها دریغ کردید؟

این عضوفراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی از استانداری‌ها با ستاد کارگران شرط کرده بودند که اجازه برگزاری راهپیمایی بیش از ۴۰۰ نفر را ندارند افزود: آیا این محترم شمردن اصل ۲۷ قانون اساسی و احترام گذاشتن به حقوق کارگران است؟

وی بار دیگر با تاکید بر اینکه راهپیمایی در روز کارگر جزو حقوق شناخته شده کارگران است گفت: از هم اکنون انتظار داریم که تا سال ۹۴ برای راهپیمایی کارگران در روز کارگر مجوز صادر گردد.

نماینده مردم تهران ری و شمیرانات همچنین در خصوص موارد دیگری همچون استمرار طرح سبد کالا برای کارگران، حل مشکل قرار دادهای معین برای دوهزار و پانصد هزار نفر از بازرسان صنعت معدن و تجارت که مرتب با تجمع در مقابل مجلس به این موضوع اعتراض دارند؛ حل مشکلات بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور و حل مشکل تعاونی‌ها و اشخاصی که از وزارت جهاد کشاورزی زمین اختیار کرده و پول آن را پرداخت کرده‌اند تذکر داد.

محجوب در پایان با اشاره به لاینحل ماندن مشکل دریاچه ارومیه و خشک شدن روز به روز آن گفت: آنچه می‌توانم از شما درخواست کنم این نکته است که در مسائل ملی و منظقه‌ای اولویت‌های اساسی مهم را نباید فراموش کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز