خبرگزاری کار ایران

کارگران چوکا خطاب به وزیر کشور:

معیشت کارگران رضوانشهر حال و روز خوشی ندارد/ با وعده‌های تو خالی مسئولان شکمی سیر نشد

کارگران کارخانه چوکا در استان گیلان با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر کشور از تعطیلی کارخانه و وضعیت معیشتی خود انتقاد کردند و خواستار تحقق وعده‌های مسئولان شدند.

به گزارش ایلنا، کارگران صنایع چوب و کاغذ چوکا که امروز (بیست و سوم مرداد) هفتمین روز از اعتراض صنفی خود را آغاز کرده‌اند، در نامه‌ای خطاب به «عبدالرحمن فضلی»، وزیر کشور خواستار رسیدگی به معیشت خود و اوضاع نابسامان کارگران رضوانشهر شده‌اند.

در ابتدای این نامه آمده‌است: معیشت کارگران در شهرستان رضوانشهرحال و روز خوشی ندارد. کارخانه چوکا و پرسنل این مجموعه در حال مرگ تدریجی هستند. کارخانه به مثابه مریضی بیش از یک سال و اندی است که از نبود افراد متخصص در شهرستان رضوانشهر رنج می‌برد. این توقف تولید باعث شده حقوق کارگران پنج ماه به تعویق بیفتد و یک سال متمادی پدران کارگر این مجموعه شرمنده و خجالت زده فرزندان و همسران خود باشند

در ادامه نامه با انتقاد از وعده‌های محقق نشده مسئولان، آمده است: همچنین با قطع شدن گاز، برق و آب کارخانه به دلیل بدهی و تعطیلی حدود 12 ماهه کارخانه از تیرماه 94  تا هم اکنون، کارگران دیگر توان اداره زندگی خود را ندارند، اگر تا دیروز از گرسنگی رنج می‌بردیم، حال دیگر فلج شده‌ایم و تاکنون با وعده‌های تو خالی مسئولان شکمی سیر نشد.

در بخش دیگری از این نامه می‌خوانیم: در این بین در پی پیروزی دولت تدبیر و امید در انتخابات 24 خرداد 92 موجی از شادمانی و امید به آینده در بین اقشار مختلف مردم بوجود آمده و در این راستا رونق بخش صنعت جهت خروج کشور از رکود که منجر به رشد اقتصادی خواهد شد از جمله درخواست‌‌های جامعه کارگری کشور بوده و هست. در این راستا شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران – چوکا ازین حیث بی‌نصیب نبوده و در ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید (سالهای 92 و 93) توانست به شکوفایی در عرصه تولیدی خود برسد.

در پایان نامه، کارگران با انتقاد از عملکرد مسئولان محلی رضوانشهر خواستار مداخله وزارت کشور و ساماندهی اوضاع این کارخانه قدیمی و رسیدگی به معاش کارگران شده‌اند.

کد خبر : ۴۰۰۳۸۷