خبرگزاری کار ایران

تولید در کارخانه کاشی گیلانا از سر گرفته شد

asdasd
کد خبر : ۳۹۱۶۹۷

خطوط تولید کارخانه کاشی گیلانا در منجیل پس از ماه‌ها تعطیلی، با همت کارگران وحمایت کامل مسئولان فعالیت خود را دوباره آغاز کرد.

صادق احمدپور مدیرعامل کارخانه کاشی گیلانا با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کارخانه کاشی گیلانا که طی یکسال گذشته به علت نبود نقدینگی و تامین نشدن سرمایه در گردش تعطیل شده بود از اردیبهشت ماه جاری فعالیت تولیدی خود را به صورت جدی با دو خط تولید آغاز کرده است.

وی افزود: با آغاز بکار دوباره این کارخانه، هم اکنون حدود ۱۳۳ کارگر در این کارخانه مشغول کارند ودر تلاشیم با افزوده کردن نیروی کار با تجربه، این کارخانه را به ظرفیت اسمی تولید هفت هزار متر کاشی در روز برسانیم.

به گفته وی این کارخانه هم اکنون علارغم داشتن منابع مالی محدود برای تهیه مواد اولیه تولید بین سه تا چهار هزار متر کاشی تولید می‌کند.

مدیر عامل کارخانه کاشی گیلانا در ادامه با اشاره به خودباوری کار‌شناسان وکارگران این واحد تولیدی برای تولید بهترخاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌ای مدیریتی این واحد ارائه آموزش‌های تخصصی به نیروی کار است.

طبق گفته‌های وی در بحث آموزش کارگران برای کارآیی بیشتر رایزنی‌هایی با شرکتهای مختلف تولید کاشی که اعم آن‌ها در استان یزد واقع شده‌اند انجام شده است که به زودی عملیاتی خواهد شد.

احمدپور در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص صادرات محصولات کاشی گیلانا گفت: در حال حاضر به سبب محدود بودن تولیدات این کارخانه علاوه بر داشتن بازار داخلی فروش، محصولات خود را به دو کشور همسایه عراق وافغانستان صادر می‌کنیم وامید داریم بر اساس برنامه‌های زمان بندی شده بتوانیم بر تعداد کشور‌های صادر کننده محصولات خود بیفزاییم.

به گفته وی؛ این واحد که در ورودی شهر منجیل در استان گیلان واقع شده همچنین به سبب نزدیکی به آزاد راه وراه آهن قزوین به رشت وهمجواری با چند استان  همانند مازندران، قزوین، اردبیل، زنجان و.. موقعیت دسترسی خیلی خوبی به بازار فروش دارد.

مدیر عامل کاشی گیلانا همچنین با اشاره به آمار تولید این شرکت در سه ماهه سال جاری یادآور شد: با وجود آنکه فعالیت این کارخانه بعد از تقریبا یکسال توقف دوباره از اردیبهشت ما ه سال جاری از سر گرفته شده است در حال حاضر توانایی تولید ۳ تا ۴ هزار متر کاشی را در روز دارا هستیم که این رقم برای تامین مخارج کارخانه افزایش پیدا کنند.

به گفته وی اگربتوانیم امکانات اولیه تولید همانند مواد اولیه را به اندازه وبه موقع تامین کنیم امکان تولیدات بیشتر را داریم واین مسئله می‌تواند منابع مالی کارخانه را تا حدودی مرتفع کند.

طبق اظهارات وی این کارخانه به سبب نداشتن مشکلات نقدینگی از سال‌ها پیش بدهی‌های مالی زیادی به نهاد‌های مختلف دولتی دارد ودر حال حاضربرای حیات دوباره از این نهاد‌ها درخواست مساعدت برای استمهال را داریم.

بنا بر گفته‌های مدیرعامل کارخانه کاشی گیلانا این واحد تولید ی حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به اداره گاز، حدود ۵۰۰ میلیون تومان به اداره برق وبیش از ۶ میلیارد تومان بدهی مالی به اداره تامین اجتماعی منجیل دارد.

به گفته وی در زمینه بدهی مالی کارخانجات به ارگانهای دولتی طبق دستور العمل مسئولان استانداری هیچ ارگانی به غیر از مطالبات جاری حق وصول بدهی‌های گذشته خود را ندارد. در این مورد می‌توان گفت این کمک شش ماهه دولت به کارگاهای تولیدی بسیار کم است و در این فرصت محدود امکان جبران وجود ندارد.

احمدپور خاطر نشان کرد: در این زمینه پیشنهاد ما به دولت این است که با ارائه تسهیلات کم بهره به واحد‌های تولیدی همه بدهی‌های واحد‌های بدهکاررا در یک بانک متمرکز کنند تا آنان فقط با یک بانک طرف حساب باشند.

او گفت: توقع ما از دولت این است که با بخشودگی بدهی‌های مالی گذشته واحد‌های بدهکاری همانند کاشی گیلانا که قصد تولید و اشتغال نیروی کار دارند کمک کنند تا از حرکت نا‌ایستند.

احمد‌پور در این زمینه تصریح کرد: اکثر واحد‌های تولیدی اصل پول تسهیلات را که ازبانک‌ها دریافت کرده‌اند را حتی دو برابرپرداخت کرده‌اند آنچه باقی مانده سودهای ماذاد وجرائم بانکی است که هر روز بیشتر می‌شود.

وی همچنین در در خصوص وضعیت اشتغال در کارخانه کاشی گیلانا افزود: در حال حاضر در این کارخانه ۱۳۳ کارگر شاغل مشغول کار است که بنا داریم با استفاده از نیروی کار توانمند منطقه تعداد کارگران را به حداقل ۱۵۰ نفر برسانیم.

او گفت علاوه بر کارگران شاغل کارخانه تعداد ۳۸ نفر از کارگران این کارخانه مشمول بازنشستگی با مشاغل سختوزیان اور هستند که بنا داریم با تامین ۴ درصد حق سختی کار انان این کارگران بازنشسته شوند.

به گفته وی به سبب وجود مشکلات مالی شرکت امکان یکجای پرداخت سنوات خدمتی این کارگران را ندارد و بنا داریم سنوات وپاداش پایان کار این کارگران را به صورت ماهیانه واقساطی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به حسابشان واریز کنیم.

احمد‌پور در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر با وجود همه مشکلات اولویت ما تامین منابع مالی برای پرداخت مطالبات کارگران بازنشسته وشاغل است افزود: زمانی این شرکت قادر به پرداخت نقدی مطالبات سنواتی کارگران خود خواهد بود که این کارخانه به حمایت مسئولان و همت کارگران به صورت مستمر به فعالیت تولیدی خود ادامه دهد.

همچین این کارفرما درباره بدهی‌های مالی کارخانه به کارگران گفت: طی یکسالی که فعالیت تولیدی کارخانه متوقف شده بود به تبع مدیران قبلی کارخانه در پرداخت معوقات مزدی کارگران ناتوان بوده واین مطالبات به گفته خود کارگران به حدود ۲۱ ماه رسیده است که ما قصد داریم این مطالبات معوقه کارگران را با ورود منابع مالی جدید به مرور تسویه کنیم این در حالیست که از اردیبهشت ما همزمان با آغاز بکار دوباره کارخانه دستمزدهای جاری کارگران پرداخت شده است.

 به گفته وی در حال حاضر کارخانه‌های با تجربه‌ای همانند کاشی گیلانا به دنبال توسعه کارخانه و ایجاد زمینه اشتغال برای متخصصین بومی هستند.

مدیر عامل کاشی گیلانا درپایان ضمن تشکر و قدردانی ازمسئولان استانی وشهرستانی که با حمایت آن‌ها این واحد تولیدی توانسته است فعالیت تولیدی خود را از سر بگیرد در خاتمه از دولت مردان خواست که به تعهدات خود در قبال صنعتگران و تولید کنند گان کشور که دچار مشکلات مالی هستند هر چه سریع‌تر عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز