خبرگزاری کار ایران

تامین اجتماعی استان گیلان:

بدهی‌کارفرما مانع ارائه خدمات بیمه‌

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۴۷۳

اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان اعلام کرد که به دلیل پرداخت نشدن دست‌کم سه ماه حق بیمه کارگران کاشی گیلانا در حال ارائه خدمات بیمه‌ای به این کارگران با مشکل مواجه شده است.

به گزارش ایلنا، در پی انتشار خبر مربوط به خودداری اداره تامین اجتماعی شهرستان رودبار از تمدید دفترچه بیمه ۱۶۰ کارگر کارخانه کاشی گیلانا، اداره‌کل تامین اجتماعی استان گیلان توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کرد.

متن توضیحات اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان به شرح ذیل است: احتراما عطف به نامه شماره ۱۹۸۴/۹۴/۱۳۰۰ مورخ ۹/۹/۹۴ موضوع مطلب مندرج در خبرگزاری ایلنا که با کد خبری ۳۲۵۷۹۰ در مورخ ۷/۹/۹۴ تحت عنوان «خودداری تامین اجتماعی از تمدید دفترچه بیمه کارگران ناشی گیلانا» منتشر گردید به استحضار می‌رساند:

بر اساس مفاد قانونی، دارا بودن ارتباط بیمه‌ای از الزامات برخورداری تعهداتی همچون پوشش‌های درمانی می‌باشد، هر چند در ابتدای مطلب ارائه شده در خبرگزاری ایلنا، متاسفانه، بدهی کارفرما علت عدم تمدید دفترچه‌های درمانی قلمداد گردیده است ولیکن خود منابع کارگری در پاراگراف سوم خبر مذکور به صراحت اذعان داشته‌اند که از شهریور ماه تاکنون حقوق خود را نیز دریافت نداشته‌اند که بدون شک پرداخت نشدن دستمزد‌ها و به دنبال آن عدم ارسال لیست حق بیمه مربوطه، قطع ارتباط بیمه‌ای کارگران این شرکت و ایجاد مشکل مذکور برای آنان را فراهم ساخته است.

از سوی دیگر به منظور رسیدگی به مشکلات این گروه از کارگران، ‌جلساتی با حضور مسئولین و مقامات شهرستان و نمایندگان استانداری گیلان و کارفرما برگزار و تمهیداتی در راستای مساعدت به شرکت جهت تسهیل در نحوه پرداخت حق بیمه ارائه لیست صورت گرفت که با توجه به سپری شدن چندین ماه از نشست‌های اشاره شده، تاکنون هیچ گونه اقدامی جانب مسئولین شرکت در زمینه انجام تکالیف و اجرای توافقات و ارائه لیست حق بیمه کارگران انجام نپذیرفته است.

تعیین وضعیت بازنشستگی سخت و زیان آور کارگران شرکت نیز منوط به پرداخت سهم ۴ درصد کارفرما و ساماندهی لیست‌های حق بیمه که در نحوه محاسبه و میزان مستمری واجدین شرایط اثرگذار خواهد بود می‌باشد.

شایان ذکر است علیرغم وجود بیش از ۴۵ میلیارد ریال بدهی و دوره طولانی بحران شرکت مذکور طی سال‌های اخیر تامین اجتماعی استان تاکنون تمامی خدمات خود را به کارگران ارائه داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز