خبرگزاری کار ایران

روشن شدن وضعیت مطالبات مزدی کارگران معدن چشمه پودنه /احتمال بازگشایی معدن در اردیبهشت ماه

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۱۳۰

پرداخت معوقات مزدی کارگران معدن چشمه پودنه در سه مرحله از چهارم اسفند آغاز و تا بیستم فروردین تسویه می‌شود.

پس از گذشت بیش از دو ماه از توقف فعالیت معدن چشمه پودنه در جلسه‌ای که استانداری کرمان برای رسیدگی به وضعیت این واحد معدنی برگزار شده بود در مورد پرداخت معوقات مزدی کارگران و از سرگیری فعالیت معدن چشمه پودنه تصمیم گیری شد.

به گفته کارگران معدن تعطیل شده چشمه پودنه در جلسه صبح امروز که تا حوالی ظهر ادامه پیدا کرد، مقرر شده است که معوقات مزدی آنها طی سه قسط پرداخت و در نهایت معدن چشمه پودنه از اول اردیبهشت ۹۵ بازگشایی شود.

گفته می شود که در این جلسه به غیر از اعضای شورای تامین مدیر یت معدن، پیمانکار معدن و نمایندگان کارگران و سازمان تامین اجتماعی نیز حضور داشتند.

به نقل از کارگرانی که با ایلنا صحبت کرده‌اند طبق مصوبه این جلسه قرار است مطالبات مزدی و حقوقی ۲۵۷ کارگر معدن چشمه پودنه به ترتیب در سه نوبت زمانی چهارم اسفند ( ۴۰ درصد)، پانزدهم اسفند (۴۰ در صد) و بیستم فروردین (۲۰ در صد) پرداخت شود.

این کارگران می‌گویند: که هرکدام از آنها مبلغی در حدود شش تا هفت میلیون بابت مزد ماههای (شهریور، مهر، آبان و آذر) و پایان کار ۹۳و ۹۴ و عیدی ۹۴ طلبکارند.

در مورد حقوق بیمه پرداخت نشده کارگران معدن چشمه پودنه نیز گفته می‌شود که کارفرما به شیوه‌ای مشابه پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را آغاز کرده است و بنابراین از این پس نباید در تمدید دفترچه بیمه‌های کارگران و اعضای خانواده‌های آنها مشکلی پیش بیاید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز