خبرگزاری کار ایران

انتظار چهار روزه کارگران چشمه‌پودنه برای دریافت طلب مزدی

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۷۳۱

در حالی که چهار روز از خاتمه آخرین اعتراض صنفی کارگران معدن چشمه پودنه می‌گذرد، هنوز تغییری در وضعیت مطالبات این کارگران ایجاد نشده است.

منابع خبری ایلنا با اعلام این خبر افزودند: کارگران معدن چشمه پودنه برای پیگیری مطالبات مزدی معوقه در صبح روز سشنبه ۳۱ شهریور ماه تجمعی را برپا کردند که برای مدت یک هفته ادامه یافت.

به گفته این کارگران در نهایت آنها در روز هشتم مهر ماه با وعده‌ای که مسئولان فرمانداری در مورد پرداخت شدن مطالبات آنها داده بودند به کار خود بازگشتند اما با گذشت چهار روز از این ماجرا هنوز تغییری در وضعیت آنها ایجاد نشده است.

در معدن خصوصی چشمه پودنه نزدیک به ۱۵۰ کارگر مشغول کارند و گفته می‌شود از ابتدای سال جاری تاکنون هر ماه بخشی از دستمزد این کارگران به دلیل مشکلات مالی کارفرما پرداخت نمی‌شود.

کارگران این واحد معدنی می‌گویند در حال حاضر حجم معوقات پرداخت نشده آنها آنقدر زیاد شده است که به تنهایی ارزش ریالی آن با چند ماه مزد برابری می‌کند.

بصورت مشخص گفته می‌شود که طلب انباشته شده این کارگران شامل مزایای مزدی پرداخت نشده‌ای همچون حق اضافه‌کاری یا شب کاری و... می‌شود.د.

کارگران این معدن می‌گویند: طبق گفته کارفرما اگر مشکل نقدینگی برطرف شود معوقات مزدی ما نیز پرداخت خواهد شد.

آنها می‌گویند: این وضعیت در حالی است که مزایای مزدی آنها به کارگرانی که در معادن مجاور مشغول کارند کمتر محاسبه می‌شود.

این کارگران در عین حال از پرداخت نشدن دا 4 ماه مطالبات رانندگان سرویس‌های حمل و نقل این واحد معدنی خبر می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز