خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

تامین مطالبات کارگران مجلسی قدرتمند و حامی دولت می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۴۷۳

یک فعال صنفی کارگری معتقد است: شکوفایی اقتصاد، رفع بیکاری و ارتقا معیشت کارگران نیازمند نمایندگانی است که در رفع گره های اقتصادی توانمند باشند و به مطالبات جامعه کارگری اشراف داشته باشند.

«غلامرضا عباسی»، رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگرای کشور، در ارتباط با اهمیت انتخابات پیش روی مجلس  شورای اسلامی بر لزوم حضور آگاهانه و پرشور جامعه کارگری در پای صندوق‌های رای تاکید کرد و گفت: اکنون که تحریم‌ها برطرف شده شکوفایی اقتصاد سازوکارهای اصولی خودش را می‌طلبد.

وی ادامه داد: استقرار این سازکار‌ها در حیطه اختیار قانونگزاران و نیازمند حضور نمایندگان آگاه در مجلس است.

عباسی در ادامه گفت: مهم‌ترین خواسته‌های جامعه کارگری از مجلس آینده، تقویت بنگاههای اقتصادی، ایجاد اشتغال، ساماندهی قراردادهای شغلی و به رسمیت شناختن تشکل‌های کارگری و مشارکت دادن آن‌ها در روند تدوین قوانین است.

وی ادامه داد: مدیریت و کنترل تورم و افزایش قدرت خرید کارگران که یکی از مهم‌ترین مسائل دخیل در معیشت کارگران است نیازمند قانون گزاری اصول مند و هدفگراست.

وی افزود: مجلس یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های پیگیری مطالبات جمعی است و فرستادن نمایندگان آگاه و حساس به مسائل و دغدغه‌های جامعه ۴۰ میلیونی کارگری، یکی از مهم‌ترین اولویت هاست.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان تهران افزود: با حضور پرشور خود باید از میان کاندیداهای تایید شده کسانی را به مجلس بفرستیم که حداقل نیم نگاهی به مسائل کارگری داشته باشند.

وی ادامه داد: کارگران باید بتوانند آبرومندانه و شرافتمندانه زندگی کنند و این مطالبه کلیدی، مستلزم یک مجلس قدرتمند و حامی دولت است.

این فعال کارگری با بیان این مطلب که کارگران همواره حامیان کلیدی انقلاب بوده‌اند و در همه صحنه‌های دفاع از ارزش‌ها حضور داشته‌اند گفت: این بار نیز کارگران موج خروشان ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: کارگران حضور در انتخابات را یک وظیفه ملی و یک رسالت وطنی می‌دانند، همانطور که در ۸ سال دفاع مقدس با جانفشانی ثابت کردند که پایبند‌ترین قشر به نظام و وارزش‌ها هستند.

این فعال کارگری در پایان ضمن تاکید بر لزوم پایبندی کاندیدا‌ها به شعارهای انتخاباتی گفت: امیدواریم ورود به مساله معیشت و مطالبات کارگران موسمی نباشد و کاندیدا‌ها اگر وارد مجلس شدند این شعارهای انتخاباتی را فراموش نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز