خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

بیشتر نمایندگان مجلس تنها مدعی دفاع از کارگران بوده‌اند

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۲۵۱

مسئول واحد انجمن‌های صنفی خانه کارگر می‌گوید: به دلیل نبود تشکیلات منسجم صنفی کارگری تا به این لحظه بیشتر افرادی که مدعی پیگیریی خواسته‌های صنفی کارگران در مجلس بوده‌اند نتوانستند به وعده خود عمل کنند.

«غلامرضا توکلی» با اعلام ابن مطلب به ایلنا گفت: نماینده کارگران در مجلس شورای اسلامی چند ویژگی می‌خواهند که ما نداریم و تا به این لحظه بیشتر کسانی هم که مدعی نمایندگی کارگران بوده‌اند وقتی به مرحله عمل رسیدند کاری نوانستند کاری انجام دهند زیرا هیچ تشکیلات و هیچ نماینده‌ای در ایران برنامه‌ای ندارد که پاسخ نیازهای جامعه کارگری را بدهد.

وی افزود: اگر نماینده‌ای پیدا شود که بتواند برنامه داشته باشد و بداند چه می‌خواهد و باید خواسته‌اش را چگونه و از کجا بخواهد بتواند تغییری در اصلاح قوانین و مصوبات و مسائل جامعه کارگری ایجاد کند.

وی گفت: نماینده باید ابتدا خودش را باور کند که پیگیری خواسته‌های صنفی کارگران بخشی از وظایف او در دوران حضورش در مجلس شورای اسلامی است و بعد بر این اساس مناسبات همکاری خود را با جریان‌های مختلف سیاسیغ اجتماعی تنظیم کند.

توکلی افزود: تا به امروز کارگران از هر شخصی که خود را نماینده کارگران در مجلس معرفی کرده است حمایت کرده‌اند اما زمانی که بار که برای پیگیری مسئله‌ای نزد او رفته‌اند مجبور بودند تا با اصرار و خواهش خواسته خود را مطرح کنند.

این فعال صنفی افزود: ما هنوز در مسائل بیمه‌ای و صنفی نمی‌دانیم چه می‌-خواهیم و بنابر مصلحت و مقطع زمانی به فکر می‌افتیم و در دیدار مشکل را با نمایندگان یا وزرا در میان می‌گذاریم و نماینده یا وزیر اگر دلش خواست توجه می‌کند یا نمی‌کند.

وی تاکید کرد: نماینده کارگر باید به خودش متکی باشد و به احزاب و گروه-های دیگر و شخصیت‌ها تکیه نکند و وابسته نشود زیرا این گروه‌ها و احزاب عمر کوتاهی دارند اما جامعه کارگری ماندگار است و ماندگار خواهد بود.

توکلی تصریح کرد: نماینده کارگری نباید وارد مسائل سیاسی و حزبی شود زیرا کارهای سیاسی با کار صنفی بسیار متفاوت است و شاید بتوان گفت جامعه کارگری در جایگاه خودش نوعی حزب است و احتیاج ندارد نماینده‌اش به دنبال مأمن دیگری باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز