خبرگزاری کار ایران

طلب مزدی کارگران صدرا بهشهر به ماه پنجم رسید

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۵۲۴

پرداخت حقوق حدود ۲۴۰کارگر «کشتی سازی ایران صدرا» بهشهردر استان مازندران با سوابق ۱۵ تا ۲۰ سال کاربیش از ۵ ماه به تاخیر افتاده است.

منابع کارگری ایلنا در کشتی سازی صدرا بهشهر گزارش داده‌اند این کارگران که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری صنعتی دریایی ایران صدرا به کارهای تعمیرات کشتی، ساخت سکوهای نفتی و.. غیره در سواحل دریای خزر مشغول‌اند در ۵ماه گذشته مزدی دریافت نکرده‌اند.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که معوقات مزدی پرداخت نشده آنها به ماه‌های مرداد، شهریور، مهر، آبان وآذر مربوط است.

کارگران با بیان اینکه به آنها گفته شده است که در یکی از این روزها معادل  ۳۰ درصد مزد پرداخت نشده آنها به حسابشان واریز شود، افزودند: ظاهرا کافرما به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را ندارد.

کارگران با اشاره به اشتغال حدود ۲۴۰ کارگر رسمی و قرار دادی در «کشتی سازی صدرا» می‌گویند: پیش از این در این واحد صنعتی حدود ۱۸۰۰ کارگر کار می‌کرد که اکثر آنان تحت مسئولیت شرکتهای پیمانکاری مشغول بوده‌اند که با خروج تدریجی پیمانکاران بیشتر کارگران تعدیل شده‌اند.

براساس ادعای کارگران، به دلیل رکودی که بر اقتصاد کشور حاکم است، سفارش‌ها برای ساخت کشتی‌های جدید کاهش یافته و عمده فعالیت این مجموعه به تعمیر کشتی‌های فرسوده محدود شده است.

همچنین کارگران این واحد کشتی سازی می‌گویند: افزایش بدهی‌های این واحد به اداره تامین اجتماعی و سایر نهادهای دولتی باعث شده است تا تامین اجتماعی از تمدید دفترچه‌های آنها خوداری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز