خبرگزاری کار ایران

به دنبال تجمع امروز کارگران صورت گرفت؛

الزام کارفرما به پرداخت مطالبات کارگران نساجی قائم‌شهر

asdasd
کد خبر : ۳۳۸۴۷۹

صبح امروز جمعی از کارگران شاغل نساجی مازندران در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود مقابل ساختمان فرمانداری قائم شهر تجمع کردند.

منابع کارگری ایلنا در نساجی مازندران با اعلام این خبر گفتند: در هفته گذشته آنها تجمع مشابهی را در مقابل فرمانداری قائم شهر برگزار کرده بودند اما پس از تجمع امروز مسئولان اداری استان برای بررسی خواسته‌های آنها تشکیل جلسه دادند.

به گفته آنان در جلسه امروز که در محل فرمانداری قائم شهر برگزار شده است معاون سیاسی استانداری مازندران، فرماندار قائم شهر، دو نفر از نمایند گان مجلس به همراه نمایندگانی از سرمایه گذار وکارگران حضور داشتند و در نتیجه کارفرما مکلف شد که تا پایان هفته جاری معادل یک ماه از مطالبات مزدی کارگران را پرداخت کند.

بر اساس این گزارش، همچنین اعضای حاضر در جلسه امروز مصوب کردند به ازای پرد اخت یک ونیم میلیارد تومان کمک مالی که قرار است با پیگیری‌های استانداری مازندران صورت بگیرد همه مطالبات مزدی وبیمه‌ای ۴۰۰ کارگر این کارخانه را تا ۲۵ بهمن ماه پرداخت کند.

آن‌ها در خصوص برپایی این تجمع گفتند: دلیل اجتماع امروز و هفته گذشته کارگران پرداخت نشدن ۴ ماه دستمزد با احتساب دی ماه جاری است علاوه بر آن کارفرما حق بیمه ۴۰۰ کارگر این کارخانه را که به ماهای خرداد، مرداد وشهریور مربوط می‌شود را هنوز  پرداخت نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز