خبرگزاری کار ایران

کارگران از دو ماه بلاتکلیفی می‌گویند:

طولانی شدن وضعیت معلق کارگران ریسندگی کارخانه نساجی مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۰۵۴

این کارگران که نگران امنیت شغلی خود هستند، می‌ترسند که مشکلات واحد ریسندگی کارخانه در این مدت کوتاه رفع نشود و با طولانی شدن این وضعیت نابسامان، شغل‌شان را از دست بدهند.

حدود ۱۴۰ نفر از کارگران شاغل در بخش ریسندگی کارخانه نساجی مازندران بعد از تعطیلی این واحد نسبت به تغییر وضعیت قرارداد کار‌شان در شرایط فقدان امنیت شغلی در این کارخانه ابراز نگرانی کردند.

منابع خبری ایلنا درکارخانه نساجی مازندران گزارش دادند بعد از تعطیلی واحد ریسندگی این کارخانه در اواسط شهریور ماه سال جاری، کارفرما کارگران شاغل در این واحد صنعتی را به بخش بافندگی کارخانه انتقال داد.

بر اساس این گزارش، کارگران که نگران امنیت شغلی خود هستند، می‌ترسند که مشکلات واحد ریسندگی کارخانه در این مدت کوتاه رفع نشود و با طولانی شدن این وضعیت نابسامان، شغلشان را از دست بدهند.

بر مبنای این گزارش، دو واحد ریسندگی و بافندگی کارخانه نساجی مازندران مجموعا حدود ۴۰۰ کارگر دارند که ۱۴۰ کارگر واحد ریسندگی به صورت نیروهای کار مازاد فعلا در واحد بافندگی و سایر مشاغل متفرقه در کارخانه بکار گمارده شده‌اند.

کارگران بهانه کارفرما را برای تعطیلی بخش ریسندگی کارخانه را تولید و فروش ۹۰ تن نخ بی‌کیفیت از سوی کارگران عنوان می‌کنند.

به گفته کارگران، در حالی که کارفرما پنبه نامرغوب در اختیار کارگران گذاشته بود انتظار داشت کارگران نخ درجه یک تحویل او دهند.

لازم به یاد آوری است شماری از کارگران شاغل و بازنشسته نساجی مازندران طی روزهایسه شنبه(۲۹ مهر)،چهارشنبهوپنجشنبهدر اعتراض به آنچه بلاتکلیفی در پرداخت مطالباتشان عنوان می‌کردند در مقابل ساختمان استانداری مازندران و فرمانداری قائم شهر تجمع کرده‌ بودند..

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز