خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران نساجی پارسیلون در مقابل سازمان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۳۲۷

صبح امروز جمعی از کارگران نساجی پارسیلون استان لرستان در اعتراض به اینکه دیگر مشمول قانون بازنشستگی سخت و زیان آور نیستند در مقابل سازمان تامین اجتماعی در تهران تجمع کردند.

به گزارش ایلنا این کارگران که شمار آنها در حدود ۱۰۵ نفر است می‌گویند: ظاهرا سازمان تامین اجتماعی حاضر نیست مدت پرداخت شدن بیمه بیکاری را جزء سوابق سخت و زیان آور حساب کند.

این کارگران در توضیح ماجرا گفتند: در سال ۸۶ مدیریت وقت نساجی پارسیلون به دلیل مشکلات اقتصادی قصد تعطیلی کارخانه را داشت اما همان زمان با پیگیری مسئولان وقت مقرر شد تا بخشی از دستمزدهای ما برای مدتی در حدود یک و سال و نیم توسط صندوق بیمه بیکاری پرداخت شد و پرداخت بخشی دیگر از دستمزدها همچنان برعهده کارفرما باقی‌ماند.

معترضان می‌گویند: حالا با گذشت بیش از 6 سال از خاتمه یافتن دورانی که بخشی از دستمزدهایمان از محل صندوق بیمه بیکاری پرداخت می‌شد قصد داریم تا بازنشسته شویم اما سازمان تامین اجتماعی به این بهانه که دوران یاد شده جزء سوابق سخت و زیان آورمان محسوب نمی‌شود با بازنشستگی ما مخالفت می کند.   

کارگران پارسیلون که مدعی هستند تا پیش از سختگیری‌های اخیر سازمان تامین اجتماعی دیگر همکاران آنها توانسته‌اند تا بصورت پیش از موعد بازنشسته شوند، ادامه دادند: در نتیجه مانع‌تراشی‌های اخیر توالی سوابق سخت زیان آور آنها برهم خورده و آنها می‌بایست حداقل پنج سال دیگر فعالیت کنند.

کارخانه پارسیلون خرم آباد که در دهه ۷۰ به دنبال واگذاری‌های غیر اصولی دچار مشکلات جدی شد طی سالهای اخیر همواره با بحران مواجه بوده است.

شرکت پارسیلون بعنوان یکی بزرگ‌ترین تولیدکنندگان الیاف فیلامنت نایلون و گرانول پلی آمید دارای قدمتی ۴۰ ساله است که در برهه‌های مختلف زمانی همواره با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است.

طی سالهای گذشته بار‌ها کارگران این کارخانه به دلایل مختلف اعتراضات خود را به گوش مسئولان رسانده‌اند به طوریکه آخرین تجمعات و نارضایتی‌های کارگران مربوط باز هم مربوط به شمول قانون بازنشستگی مشاغل سخت بوده که کارگران اعتراض خود را به عدم پرداخت حق بیمه و مطالبات مطرح کردند اما هنوز راه بجایی نبرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز