خبرگزاری کار ایران

اعتراض صنفی کارگران پتروشیمی فارابی به روز هفتم رسید

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۲۱۷

اعتراض صنفی کارگران پتروشیمی فارابی که از شش روز با نخوردن وعده غذایی ناهار پیش آغاز شده بود امروز نیز ادامه داشت.

فعالان صنفی کارگری در منطقه ویژه بندر امام با اعلام این خبر یادآور شدند که دلیل برپایی این اعتراض هفت‌روزه آنها رویه تبعیض آمیز و بی‌تفاوتی کار فرمای اصلی مجتمع پتروشیمی فارابی است.

به نقل از این کارگران در توضیح مشکلات صنفی آنها گفته می‌شود: در حالی که بسیاری از کارگران باسابقه مدت‌هاست که بصورت پیمانکاری در این مجموعه مشغول‌کارند کارفرمای اصلی با کارگران تازه استخدام شده قرارداد کار معین انعقاد کرده است.

همچنین معترضان با بیان اینکه معیار مشخصی برای افزایش مزد و پاداش‌های پایان سال آنها وجود ندارد افزوده‌اند: چه‌بسا بی‌دلیل برخی از افراد از افزایش حقوق بهره‌مند می‌شوند و پاداش در چند سال اخیر حذف شده است.  

 عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و جذب پرسنل غیربومی با حقوق و مزایای بالا، عدم پرداخت ۱۵ درصدی بدی آب و هوا و افزایش ۳۰ درصدی حقوق مبنا از دیگر موارد اعتراضی کارگران پتروشیمی فارابی است که آنها را وادار به این اقدام اعتراضی کرده است. 

لازم به یادآوری است، این کارگران که از شش روز پیش در اعتراض به دریافت مطالبات خود، از خوردن غذا در کارخانه خودداری نموده بودند، برای هفتمین روز پیاپی نیز به اعتراض خود ادامه دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز