خبرگزاری کار ایران

در واکنش به بی‌پاسخ ماندن مطالبات صنفی

تجمع کارگران پیمانی منطقه عملیاتی پارسیان برای دومین بار طی ماه جاری/ گزارش تصویری

صبح امروز حدود ۱۰۰ نفر از کارگران پیمانی منطقه عملیاتی پارسیان برای دومین بار طی ماه جاری در واکنش به بی‌توجهی مسئولان این منطقه به خواسته‌های صنفی‌شان دست از کار کشیده و همزمان نیمی از کارگران معترضین مقابل ساختمان حراست و مابقی مقابل ساختمان امور اداری منطقه عملیاتی پارسیان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این کارگران پیش از این در تاریخ ۱۲ اسفند ماه نیز برای پیگیری مطالبات معوقه خود در  مقابل ساختمان اداری تجمع کرده بودند که‌‌ آن زمان اجتماع صنفی این کارگران از سوی مسئولان منطقه عملیاتی پارسیان نادیده گرفته شد و کارگران ناچار شدند به تجمع خود خاتمه دهند.

در اجتماع امروز کارگران شاغل در واحدهای ترابری سبک و سنگین، خدمات و مکانیک تحت مسئولیت چند شرکت پیمانکاری همچون شهاب جم، صفای جم، ارمغان سیرجنوبی، پارسا انرژی در منطقه عملیاتی پارسیان (تابناک) مشغول به کارند.

کارگران معترض مدعی‌اند حقوقشان هر ماه با تاخیر پرداخت می‌شود و در حال حاضر علاوه بر تعویق یک ماه حقوق در بهمن‌ماه، مطالبه دیگر کارگران دریافت پاداش بهره وری شش ماهه اول سال، حق عیدی و سنوات پایان سال است.

طبق اظهارات کارگران منطقه عملیاتی پارسیان؛ شرکت نفت هر سال دو بار به کارگران رسمی، قراردادی و پیمانی شاغل در منطقه زاگرس جنوبی پاداش بهره‌وری پرداخت می‌کرد اما امسال با ابلاغ دستورالعملی از سوی وزارت نفت هیچ سهمی برای پرداخت پاداش بهره‌وری کارگرانی که بصورت پیمانکاری در پروژه‌های در دست احداث منطقه زاگرس جنوبی مشغول کار هستند، در نظر گرفته نشده است.

به گفته کارگران پیمانی؛ دستور پرداخت پاداش بهره وری شش ماهه اول سال از سوی وزارت نفت به منطقه عملیاتی پارسیان ارسال شده است اما این پاداش به کارگران شرکت‌های پیمانکاری منطقه عملیاتی پارسیان پرداخت نمی‌شود.

کارگران حاضر در تجمع می‌گویند؛ یکی دیگر از مطالباتمان در اجتماع امروز تشکیل نهاد صنفی در منطقه عملیاتی پارسیان است. آنان می‌گویند مسئولان نسبت به ایجاد تشکلات کارگری در این منطقه موضع منفی دارند.

به گفته منابع خبری ایلنا؛ حدود ۱۵ نفر از کارگران راننده واحد ترابری منطقه عملیاتی پارسیان در اجتماع امروز به جمع کارگرانی که مقابل ساختمان امور اداری تجمع کرده‌اند پیوسته‌اند.

 کارگران می‌گویند؛ دلیل اعتراض صنفی کارگران واحد ترابری برخورد‌های تهدید امیز برخی مدیران منطقه عملیاتی پارسیان با نماینده صنفی کارگران واحد ترابری بوده است.

همچنین به ایلنا گزارش شده است اجتماع امروز کارگران باعث شده فعالیت تعدادی واحد‌های منطقه گازی پارسیان به حالت نیمه تعطیل در آید.

کد خبر : ۲۵۹۶۰۲