خبرگزاری کار ایران

بازگشت به کار کارگران اخراجی ورزشگاه آزادی

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۲۹۳

از مجموع ۱۸ کارگر تعدیل شده مجموعه ورزشگاه آزادی ۱۷ کارگر به کار سابق خود بازگشتند.

منابع خبری ایلنا با اعلام این خبر افزودند: این اتفاق در روز چهارشنبه هفته گذشته (هشتم مهرماه) افتاده است و در حال حاضر تمامی کارگران با شرایط جدید پیمانکار مشغول کار خود هستند.

همچنین در مورد تنها کارگر اخراجی که  همراه همکاران تعدیل شده خود به کار سابق بازنگشته است نیز گفته می‌شود که وی حاضر به قبول شرایط جدید پیمانکار نشده است.

پیش از این در روزهای پنجم و ششم مهرماه سال جاری، گروهی از کارگران مجموعه ورزشی آزادی با تجمع در مقابل ساختمان وزارت ورزش و جوانان نسبت به تعدیل همکاران خود و نیز تغییر شرایط کارشان اعتراض کردند.

آنزمان به نقل از معترضان گفته شد که به چون قرارداد جدید پیمانکار از کار معین به کار حجمی تغییر پیدا کرده است در نتیجه پیمانکار در مقام کارفرما تعداد ۱۸ کارگر را تعدیل و شرایط کاری باقیمانده کارگران را دشوارتر کرده است.

براین اساس قطع مزایای اضافه‌کاری در روز تعطیل هفتگی، حق ناهار و ایاب و ذهاب از جمله تغییراتی است که با حجمی شدن قراردادهای کار این کارگران اتفاق افتاده است.

تعداد کارگران پیمانکاری مجموعه ورزشی آزادی حدود ۱۵۰نفر هستند و حدودا ۴۵ نفرشان در قسمت فنی ومهندسی و تاسیسات و مابقی در بخش فضای سبز و خدمات مشغول به کارند.

این کارگران می‌گویند: صرف‌نظر از اینکه با حجمی شدن قرارداد پیمانکار اعتبار قراردادهای جدید آنها به کمتر از یک ماه رسیده است می‌گویند در حال حاضر بابت مزایای مربوط به مزد و حق اضافه کاری از پیمانکار قبلی طلبکار هستیم اما وضعیت بازپرداخت این طلب هنوز مشخص نیست.

این کارگران در عین حال می گویند پس تجمع صنفی اخیری که در مقابل ساختمان وزارت ورزش انجام دادند، تعدادی از همکاران آنها به از سوی مدیریت مجموعه ورزشگاه آزادای به دلیل شرکت در این اجتماع صنفی مورد سرزنش قرار گرفته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز