خبرگزاری کار ایران

زنجان 81 خانه بهداشت کارگری دارد

asdasd
کد خبر : ۳۰۷۶۵۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: ۸۱ خانه بهداشت کارگری در این استان وظیفه رسیدگی به بهداشت کار کارگران واحدهای صنعتی این استان را بر عهده دارند.

به گزارش ایلنا، احمد غریوی در هفتمین جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: این استان با یک میلیون و ۶۲۲ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان و ۱۷ بخش است که از این تعداد بیش از ۶۵ درصد جامعه شهری و ۳۴ درصد جامعه روستایی آن را تشکیل می‌دهند.

وی نرخ مشارکت اقتصادی در استان زنجان را ۳۸. ۱ درصد عنوان و اظهار کرد: میزان سهم مشارکت اقتصادی زنان ۱۲. ۴ و مشارکت اقتصادی مردان ۶۴. ۵ درصد است. مدیر کل تعاون، کار و راه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ بیکاری در زنجان تا پایان سال ۹۳ بیش از ۹ درصد بود که این میزان در سه ماهه نخست امسال به ۸. ۵ درصد کاهش یافته است.

غریوی سهم اشتغال استان زنجان طی سه ماهه نخست امسال را به ترتیب در بخش خدمات۳۷ درصد، کشاورزی ۳۳. ۴ درصد و بخش صنعت را ۲۹. ۶ درصد برشمرد. سهم بخش خدمات در اشتغال کشور ۴۸ درصد است.

وی به ثبت نام ۹ هزار و ۹۳۱ نفر جوینده کار در مراکز کاریابی استان زنجان طی سال گذشته اشاره و اضافه کرد: ۱۵ مرکز کاریابی در زنجان فعال هستند. مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تعداد شرکت‌های تعاونی موجود در این استان را سه هزار و ۹۲۰ شرکت برشمرد و گفت: از این تعداد دو هزار و ۷۰۰ شرکت تعاونی فعال است.

غریوی یادآورشد: این شرکت‌های تعاونی ۴۴ هزار فرصت شغلی در زنجان به وجود آورده‌اند.

وی اعضای شرکت‌های تعاونی فعال را با احتساب شرکت تعاونی سهام عدالت، یک میلیون نفر عنوان و اظهار کرد: این تعداد ۹۰ درصد جمعیت این استان را شامل می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی به هیات‌های حل اختلاف استان زنجان را ۲۰ روز عنوان کرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال یک هزار و ۳۶۰ دادخواست به هیات‌های حل اختلاف این استان رسیده است.

غریوی افزود: ۸۱ خانه کارگری در این استان وظیفه رسیدگی به بهداشت کار کارگران واحدهای صنعتی را بر عهده دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز