خبرگزاری کار ایران

کارگران فصلی «مینو» در خرمدره روزهای پایان سال را با نگرانی اخراج می‌گذرانند

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۹۷۳

«کارگران کارخانه مینو خرمدره می‌گویند با وجود آنکه کارفرمای این کارخانه دستمزد کارگران را به موقع پرداخت می‌کند اما کارگران با قراردادهای کوتاه مدت یک ماهه کار مشغول به کارند و با وضعیت فعلی تولید در پایان هر ماه نگران از دست دادن شغل‌شان هستند.»

یک فعال کارگری در کارخانه مینو واقع در خرمدره با نامناسب و بحرانی خواندن شرایط تولید در این کارخانه تولید مواد غذایی، این وضعیت را تهدیدی برای امنیت شغلی ۳۰۰ کارگری دانست که هم اکنون در این واحد تولیدی به صورت فصلی مشغول به کار هستند.

کارگران این کارخانه در گفتگو با ایلنا از تعدیل تدریجی ۴۰۰ نفر از کارگران فصلی کارخانه مینوی خرمدره ظرف یک سال گذشته خبر دادند و گفت: سال پیش در این کارخانه حدود ۷۰۰ کارگر فصلی کار می‌کردند که در سال جاری به دلیل مشکلاتی که در زمینه فروش محصولات تولیدی به وجود آمد کارفرما تنها با ۳۰۰ نفر از کارگران فصلی خود ادامه همکاری داد.

کارگران همچنین از تعدیل حدود ۲۵ نفر از کارگران فصلی به دلیل تمدید نشدن قراردادهای موقت شان خبر می‌دهند.

کارگران کارخانه مینو خرمدره که طی روز‌های گذشته مقابل کارخانه و ساختمان استانداری زنجان تجمعات اعتراضی برگزار کرده‌اند، در توصیف وضعیتی که باعثنگرانی‌شان شده است می‌گویند: در یک سال اخیر روند تولید کارخانه کاهش محسوسی داشته به نحوی که کارگران فصلی و قرار دادی کاملا خطر توقف تولید و بیکاری را حس می‌کنند و امنیت شغلی‌شان را در معرض تهدید می‌بینند.

کارگران کارخانه مینو خرمدره می‌گویند با وجود آنکه کارفرمای این کارخانه دستمزد کارگران را به موقع پرداخت می‌کند اما کارگران با قراردادهای کوتاه مدت یک ماهه کار مشغول به کارند و با وضعیت فعلی تولید در پایان هر ماه نگران از دست دادن شغل‌شان هستند.

به گفته آنان این کارخانه در سال جاری به دلایلی همچون مشکلات فروش محصولات و ورود رقبای جدید دچار کاهش تولید و سفارش شده است. بطوری که به سبب پائین بودن حجم سفارشات، انبارهای این کارخانه مملو از محصولات تولیدی است و می توان گفت تقریبا تولید محصول جدید در کارخانه متوقف شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز