خبرگزاری کار ایران

در استان خوزستان صورت گرفته است؛

بلاتکلیفی کارگران «آجر جیل» دو ساله شد

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۸۹۵

با گذشت دو سال از تعطیلی کارخانه آجر جیل(از خرداد ماه 92) در استان خوزستان هنوز وضعیت 220 کارگر قراردادی این واحد تولیدی نامشخص است. این کارگران از 24 ماه پیش که مشکلات مالی کارخانه آغاز شده است حقوق نگرفته‌اند.

منابع کارگری ایلنا در کارخانه آجر جیل اعلام کردند: کارفرما از مرداد ماه سال 92تولید در این واحد صنعتی را بر سر اختلاف با دو سهام دار دیگرش متوقف کرده است به همین دلیل حدود 220 تن از کارگران این کارخانه در 24ماه گذشته بیکار و بلاتکلیف بوده‌اند.

کارگران می‌گویند؛ حدود 24ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌ایم و تمدید دفترچه بیمه‌هایمان نیز متوقف شده است و به هر دستگاه مسئولی هم که شکایت می‌کنیم مسئولان آن فقط شنونده هستند و هیچ اقدامی نمی‌کند.

به ادعای آنان، تعداد زیادی از کارگران این کارخانه با سوابق کار 20 ساله در شرف بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان آور قرار دارند اما کسی برای اعلام ترک کار این کارگران به کارخانه نمی‌آید. حتی مستمری بیمه بیکاری این کارگران به دلیل عدم حضور کارفرما هنوز بر قرار نشده است.

به ادعای کارگران آجر جیل، مسئولان اداره کار، سازمان تامین اجتماعی و استانداری خوزستان تا این لحظه نسبت به سرنوشت کارگران آجر جیل و خانواده‌هایشان بی‌توجه‌ بوده‌اند.

 

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز