خبرگزاری کار ایران

شش کارگر اخراجی لوله سازی خوزستان به کار بازگشتند/ پایان اعتصاب

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۵۸۲

در پی اخراج روز گذشته شش نفر از کارگران قدیمی کارخانه لوله سازی خوزستان، یک منبع خبری از بازگشت به کار این کارگران خبر داد.

به گزارش ایلنا، همزمان با آخرین روز از اعتصاب یک ماهه کارگران لوله سازی خوزستان، روز گذشته (۳۰ اردیبهشت) شش نفر از کارگران قدیمی کارخانه به اسامی «حسن معاوی»، «سید رحیم موسوی»، «عبدالخالق‌‌پور ابیات»، «عادل شرهانی»، «احمد زبیدی» و «عبدالرضا ثعالدی» به اتهام ایجاد اغتشاش در کارخانه از سوی کارفرما اخراج شدند. در این شرایط کارگران که آماده خاتمه اعتصاب یک ماهه خود بودند در حمایت از کارگران اخراجی به کار بازنگشتند و در محوطه کارخانه تجمع کردند.

به گفته منابع خبری ایلنا در اهواز، این اقدام حمایتی کارگران لوله سازی خوزستان از همکاران اخراجی خود در ‌‌نهایت کارفرما را راضی به پذیرش بازگشت به کار این ۶ کارگر کرد.

کارگران می‌گویند؛ در حالی روز گذشته حکم اخراج این ۶ کارگر از سوی کارفرما صادر شده بود که در جلسه روز سه شنبه که در محل فرمانداری اهواز با حضور برخی مدیران سیاسی و امنیتی اهواز برای بررسی مشکلات کارگران لوله سازی خوزستان برگزار شده بود کارفرما مکلف به تامین امنیت شغلی کارگران بعد از خاتمه اعتصاب شده بود.

بر اساس گفته‌های کارگران لوله سازی خوزستان طبق صورت جلسه روز سه شنبه (29 اردیبهشت) کارفرما علاوه برآنکه مکلف به پرداخت حداقل یک ماه از مطالبات معوقه کارگران و تامین امنیت شغلی کارگران شده است، همچنین موظف شده از ورود افراد لباس شخصی که در روز ۲۲ اردیبهشت با کارگران برخورد فیزیکی کرده بودند جلوگیری کند.

به گفته آنان، بعد از پیمان روز سه شنبه،  کارگران به وعده خود برای آغاز بکار مجدد عمل کرده و هم اکنون  به امید دریافت حداقل یک ماه از معوقات ۱۰ ماهه خود  فعالیت درکارخانه را شروع کرده‌اند.

کارگران به ایلنا گفته‌اند در صورتی که کارفرما به تعهدات خود بر اساس صورت جلسه روز سه شنبه عمل نکند به اعتراضات صنفی خود ادامه می‌دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز