خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران «لوله سازی خوزستان» در واکنش به رفتار توهین‌آمیز کارفرما

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۶۲۹

حدود ۸۰ کارگر کارخانه لوله سازی خوزستان، صبح امروز در اعتراض به آنچه «توهین کارفرما به کارگران» می‌خواندند مقابل دادسرای اهواز و استانداری خوزستان تجمع کردند.

منابع کارگری ایلنا در کارخانه لوله سازی خوزستان گزارش می‌دهند؛ دلیل این اجتماعات صنفی کارگران لوله سازی خوزستان علاوه بر وضعیت نامشخص مطالبات مزدی و شغلی ۸۰ کارگر، توهین کارفرما در برخورد با کارگران قدیمی کارخانه بوده است.

کارگران در تشریح جزئیات این خبر مدعی شدند: صبح امروز کارفرمای بخش خصوصی با چند مامور لباس شخص وارد کارخانه شد و با تهدید و توهین، ۸۰ کارگر با سابقه را از این کارخانه بیرون کرد. کارگران هنوز حکم اخراج دریافت نکرده‌اند. 

کارگران در واکنش به این اقدام بعد از اجتماع در مقابل درب ورودی کارخانه، برای پی‌گیری حقوقی این موضوع به دادسرای نظام واقع در بلوار قدس اهواز مراجعه کرده و تعدادی دیگر از کارگران نیز مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کرده‌اند.

کارگران معترض در باره سوابق مشکلات کارخانه و کارگران لوله سازی خوزستان می‌گویند: مشکلات کارخانه و کارگران لوله سازی خوزستان از شهریورر ماه سال ۹۲ با ورود سرمایه گذار جدید آغاز شد. این سرمایه گذار با تعهد به اینکه توانایی راه اندازی کارخانه و تامین حقوق کارگران را دارد وارد کارخانه شده است اما طی این دو سال نه تنها کارخانه را به طور کامل راه اندازی نکرده بلکه در پرداخت مطالبات مزدی کارگران نیز کوتاهی کرده است.

به گفته کارگران لوله سازی خوزستان، علاوه بر مشکلاتی که پیش از ورود بخش خصوصی در کارخانه وجود داشت وتولید را محدود کرده بود، تقریبا از ۲۰ روز پیش فعالیت تولیدی این کارخانه از سوی کارفرما متوقف شده است در صورتی که کارگران معتقدند این کارخانه مشکلی برای راه اندازی و ادامه تولید ندارد. به همین دلیل ۸۰ کارگر با سوابق ۱۶ تا ۲۰ سال کار هر روز در کارخانه حاضر می‌شوند اما کارفرمای بخش خصوصی تمایلی به ادامه همکاری با آنان را ندارد.

همچنین کارگران لوله سازی خوزستان درباره مطالبات مزدی خود گفتند، از سال ۹۲ که کارخانه مجددا با ورود بخش خصوصی راه اندازی شده است کارفرما در بیشتر ماه های سال مبالغی را به صورت علی‌الحساب به کارگران پرداخت کرده است اما آنان مدعی‌اند مجموع مطالبات‌شان تا پایان فروردین ۹۴ به صورت پراکنده حقوق ۱۰ ماه حقوق است.

.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز