خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری؛

کتاب «صندوق بازنشستگی در آینه برنامه هفتم توسعه» رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۶۹۵

آیین رونمایی کتاب «صندوق بازنشستگی در آینه برنامه هفتم توسعه» با حضور مسکنی،مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم برگزار شد.

به گزارش ایلنا، ​کتاب «صندوق بازنشستگی در آینه برنامه هفتم توسعه» با حضور «مهدی مسکنی» مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری رونمایی شد. 

آیین رونمایی کتاب جدید «صندوق بازنشستگی در آینه برنامه هفتم توسعه» با حضور مهدی مسکنی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه و سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس و جمعی از مدیران عامل و اعضای هئیت مدیره شرکت‌های صندوق بازنشستگی کشوری در سالن همایش‌های هلدینگ صبا انرژی برگزار شد. 

رشد تولید و افزایش بهره وری راهبرد اصلی صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۳

مهدی مسکنی در این نشست راهبرد اصلی این صندوق را در سال ۱۴۰۳ رشد تولید و افزایش بهره وری عنوان کرد و گفت: کارآمدی اولویت اصلی صندوق بازنشستگی کشوری در مدیریت شرکت‌های اقتصادی در دولت مردمی سیزدهم است. 

وی نظام صندوق بیمه‌ای را با نظام حمایتی متفاوت دانست و گفت: صندوق بازنشستگی کشوری یک صندوق بیمه‌ای است. 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: مدیریت شرکت‌های اقتصادی به سمت مردمی‌سازی در حال حرکت است. 

مسکنی با بیان اینکه ورودی صندوق بازنشستگی کشوری بسته است، افزود: با تحت پوشش قرار دادن ۶۳۲ هزار کارمند دولتی و با در آمد حاصل از کسورات آن وضعیت عمومی این صندوق به سمت بهبود عملکرد سوق پیدا می‌کند. 

اختصاص یک فصل مجزا صندوق‌های بازنشستگی برای اولین بار در برنامه هفتم توسعه 

«محسن زنگنه» سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در مجلس شورای اسلامی در این نشست از اختصاص یک فصل مجزا صندوق‌های بازنشستگی برای اولین بار در برنامه هفتم توسعه خبرداد. 

نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با تشکر از نویسندگان کتاب گفت: ما در برنامه هفتم توسعه مسائل و مشکلات کشور را فهرست کرده و برای آن‌ها راهکار ارائه داده‌ایم. 

وی با بیان اینکه مبنای اول برنامه هفتم توسعه حل مسائل کشور است گفت: مبنای دوم نگارش این برنامه مردمی‌سازی اقتصاد کشور است و در جای جای برنامه نقش مردم مشاهده می‌شود. به عنوان مثال درکنار تاکید بر ضرورت واگذاری اموال صندوق‌ها بر تقویت سهامداران خرد به منظور جلوگیری از تضاد منافع و خصولتی‌سازی نیز تاکید کرده‌ایم. 

زنگنه با تاکید براینکه سیاست کلی ما باید واگذاری مدیریت باشد نه واگذاری مالکیت گفت: متاسفانه رویه غالب در کشور ما برعکس است و دولت مالکیت را به بخش‌های غیردولتی واگذار می‌کند اما مدیریت را در انحصار خود نگه می‌دارد. 

وی در پایان با اشاره به مواردی از فرصت‌هایی که برای درآمدزایی پیش‌روی صندوق‌های بازنشستگی قرار دارد گفت: ما همه راهکارهایی به نظرمان رسیده است را در برنامه هفتم گنجانیده‌ایم اما کار برنامه هنوز تمام نشده و اگر دوستان ما در صندوق‌های بازنشستگی راهکارهای تضمین شده‌ای برای اصلاح برنامه و حل مشکل صندوق‌ها دارند به راحتی می‌توان این راهکارها را در قالب طرح در مجلس آینده به برنامه هفتم اضافه کرد. 

«مهدی باقری» رئیس گروه صندوق‌های بازنشستگی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه راهکار‌های ارائه شده در برنامه هفتم در زمینه صندوق‌های بازنشستگی قابل اجرا است، گفت: محور‌های اصلی برنامه هفتم توسعه در زمینه صندوق‌های بازنشستگی سلامت و رفاه اجتماعی و رفع ناترازی مالی این صندوق‌ها است. 

این کتاب در دوبخش اجتماعی و اقتصادی و با محوریت مسائلی همچون «فرصت‌ها و مخاطرات اقتصادی قانون برنامه هفتم توسعه برای صندوق بازنشستگی کشوری» و «برنامه هفتم توسعه از منظر بازنشستگی» به نگارش یاسر باقری، وحید عابدینی و سینا شیخی به همت موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا تهیه و منتشر شد. 

در این نشست «مصطفی فروتن» معاون اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری «مصطفی صالحی‌راد» مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور و رئیس هیئت مدیره موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا «علی زند وکیلی» سرپرست موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا، کمیل قیدرلو، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)، «مهدی باقری» رئیس گروه صندوق‌های بازنشستگی سازمان برنامه و بودجه کشور، «سینا شیخی» معاون پژوهش و دانش موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا و «وحید عابدینی» پژوهشگر و نویسنده کتاب به بیان نظرات و راهکارهای خود برای حل مشکلات صندوق بازنشستگی کشور پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز