خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری رودبار: پیمانکاران را حذف کنید

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۶۵۷

جمعی از کارگران شهرداری رودبار، خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

جمعی از کارگران مجموعه شهرداری رودبار با انتقاد از وضعیت شغلی خود، خواستار رسیدگی به اوضاع و رفع مشکلات خود شدند. آن‌ها گفتند وضعیت شهرداری رودبار علارغم شروع به کار شهردارجدید هیچ تغییری نکرده و ما کارگران همچنان با مشکل روبرو هستیم.

یکی از این کارگران گفت: آبان ماه از زمان تغییر شهردار رودبار که برخلاف نظر کارگران و اعضای شورای شهر انجام شد جدا از عدم دریافت حدود پنج ماه مطالبات قدیمی و نیمی از حقوق آبان ماه سال جاری، پرداخت۴ ماه حق اضافه کاری و بیمه کارگران با تاخیر افتاده است.

وی در تشریح مطالبات قدیمی خود و همکارانش گفت: در سال ۱۴۰۰ شرایط مالی شهرداری به گونه‌ای بود که پیمانکار امکان وصول صورت وضعیت‌های مالی خود را از شهرداری نداشت به همین دلیل در طول ۱۲ ماه از سال ۱۴۰۰ هر ماه مبالغ کمی را به عنوان علی‌الحساب از کارفرما دریافت کرده‌ایم که مجموع مطالبات در این سال به حدود ۵ ماه می‌رسد. در عین حال چندین ماه حق بیمه سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ کارگران به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است. به همین دلیل شماری از کارگران برای وصول این طلب قدیمی از پیمانکار وقت شکایت کرده‌اند اما پیمانکار حاضر به پرداخت طلب کارگران نیست.

او درباره مشکلات بازنشستگی تعدادی از همکاران خود نیز تصریح کرد: بازنشستگی تعدادی از همکاران به دلیل پرداخت نشدن هزینه بازنشستگی از یک الی دو سال پیش با مشکل مواجه شده و آن‌ها امکان بازنشسته شدن ندارند.

وی ضمن ابراز نگرانی از آینده شغلی خود، خواستار حذف پیمانکاران برای بهبود وضعیت شغلی خود در شهرداری شده و گفت: درخواست دیگر کارگران افزایش دستمزدها با اضافه‌کار است که از سوی مدیران شهرداری بی‌پاسخ مانده است.

به گفته یکی دیگر از کارگران؛ در شهرداری رودبار حدود ۸۰ کارگر به صورت قراردادی مشغول کارند که از شرایط کار با پیمانکاران رضایت ندارند.

او افزود: نارضایتی ما به این جهت است که شهرداری سالهاست با پیمانکارانی تمدید قرارداد می‌کند که سابقه خوبی در پرداخت حقوق و مهیا کردن امنیت شغلی کارگران ندارند.

او افزود: پیمانکاری که در شهرداری رودبارفعالیت دارد فقط در حد یک اسم‌ است و با ما کارگران هیچ قراردادی امضا نمی‌کند. در این بین شهرداری برای فرار از قانون مسئولیت را به پیمانکار سپرده و رابطه کاری خود را با کارگران قطع کرده است.

طبق اظهارات وی، برخی شهرداری‌ها برای جبران حداقل دستمزدی به کارگران اضافه کاری و تعطیل کاری می‌پردازند اما شهرداری رودبار نه تنها به کارگرانی که روزانه تا ۱۲ ساعت کار می‌کنند اضافه کاری و حتی تعطیل کاری نمی‌پردازد بلکه سه سال است که هزینه لباس کار، کفش و دستکش از جیب کارگر پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز